Magazine: hoe besteedt Avans z’n miljoenen?

Avans is een van de ‘rijkste’ hogescholen van Nederland. De reserves zijn de afgelopen jaren aangevuld en naar verwachting komen er door de invoering van het leenstelsel nog miljoenen bij. Maar wat doet Avans met al dat geld?

‘Doordat we reserves hebben, zitten we in de situatie dat we het geld kunnen investeren als het nodig is. We zullen het niet zomaar uitgeven’, zegt Marja Kamsma, vice-voorzitter van het College van Bestuur in het nieuwe magazine van Punt. ‘We leven volgens de principes van oud geld.’ Hoe het CvB de komende jaren extra geld wil investeren in onderwijs en wat de Avans Medezeggenschapsraad daarvan vindt, lees je in Punt 9, de medewerkersspecial.

Nepal
Een van de grootste natuurrampen dit jaar was natuurlijk de aardbeving in Nepal. Paul van Hal, directeur van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu, was op dat moment op wandelvakantie in het land. In het nieuwe magazine vertelt hij over wat hij daar heeft meegemaakt. ‘Overal zag je mensen schuilen onder jassen, ze durfden hun huizen niet meer in.’

Werkdruk
Met een gemiddelde van 6,72 voor werkdrukbeleving doet Avans het ten opzichte van andere hogescholen niet slecht. Het onderwerp blijft wel onder de aandacht van DP&O. Hoe de diensteenheid de werkdruk aanpakt, lees je ook in Punt 9.

Het laatste nummer van dit studiejaar ligt overal in de bakken en is ook online te lezen.

M.

@k. https://duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/studeren/collegegeld-betalen.asp

2015-06-23 23:20:30

k.