Studentondernemer Avans op grootste startupevent ter wereld

netjesgeprint-max

Wat begon met het printen van het profielwerkstuk van zijn zusje is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. Juul Schepers, vierdejaarsstudent Technische Bedrijfskunde in Den Bosch, werd zelfs uit 1500 aanmeldingen geselecteerd om deel te nemen aan Web Summit 2015, het grootste startupevenement ter wereld.

Met het bedrijf Netjesgeprint.nl, dat hij runt met twee anderen, stond de jonge ondernemer vier dagen in Dublin. En tussen een bezoek aan de Nederlandse ambassade, het te woord staan van potentiële investeerders en wijze lessen van de CEO’s van Google en Facebook door, wisten de studenten ook nog zakelijke contacten op te doen.

Juul: ‘Met Netjesgeprint kun je nu nog enkel goedkoop scripties printen en inbinden maar binnenkort willen we ook bedrijfsproducten als visitekaartjes en flyers gaan aanbieden. Voor de toekomst liggen er plannen om een grafische dienst aan te bieden door freelance vormgevers te verbinden aan de website. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld zelf kiezen welke vormgever hun unieke visitekaartje gaat ontwerpen.’

Advies
Hoewel veel bezoekers van Web Summit sceptisch waren toen bleek dat Juul en consorten niet aan 3D-printen deden, werden ze na het horen van de pitch wél enthousiast. Een Mexicaans designbureau en een grote Duitse drukkerij toonden concrete interesse. ‘Die drukkerij heeft 18.000 zakelijke contacten!’ Daarnaast kregen ze van de Nederlandse zakenman Jan Bovelander waardevol advies. ‘Hij vertelde ons vast te houden aan onze huidige klantenkring. Want de afstudeerders van nu zetten volgend jaar hun eerste stappen in het bedrijfsleven.’

Juuls jongere broer Lowie studeert inmiddels af binnen Netjesgeprint.nl en dat ziet Juul zelf ook wel zitten. Ondernemen zit hem in ieder geval in het bloed. Op zijn vijftiende schreef hij zich al in bij de Kamer van Koophandel om een bedrijfje in computerreparatie op te zetten. Hield hij daar slechts een mobiele telefoon aan over, met Netjesgeprint.nl hoopt hij volgend jaar een ton aan omzet te genereren.

Onvoldoende
Door de reis naar Dublin miste Juul wel een verplicht assessment op school met een onvoldoende als gevolg, maar binnenkort krijgt de ambitieuze student echter een nieuwe kans als hij mag pitchen voor een groep docenten.