Avansstudenten maken geen gebruik van studiebeurs

25 studiebeurzen van 1250 euro heeft Avans beschikbaar voor studenten die een deel van hun opleiding buiten Europa willen volgen. Toch hebben nog maar drie studenten zich aangemeld. Het International Office trekt aan de bel.

Veel studenten weten wel dat er een Erasmusbeurs beschikbaar is. Daarmee kunnen studenten die een minor of stage in een ander Europees land willen doen een vergoeding krijgen voor de extra kosten die ze daarmee maken.

Curaçao of Ghana
Sinds 1 februari 2016 biedt Avans ook het Holland Scholarship aan. Deze beurs komt van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en is voor studenten die buiten de Europese boot vallen en dus naar landen als Curaçao of Ghana willen voor hun studie.

Femke Geurts van het International Office vertelt: ‘Er zijn 25 beurzen beschikbaar die we over alle academies verdelen. De beurzen die er daarna nog over zijn worden in overleg verdeeld. In principe zouden studenten deze informatie van hun internationaliseringscoördinatoren moeten krijgen, maar de beurs is nog niet zo bekend binnen Avans.’

Antwoord op je vragen
‘Zonde’, vindt Geurts. ‘Het zou jammer zijn als studenten deze beurs niet weten te vinden.’ Om in
aanmerking te komen voor het Holland Scholarship moet je aan verschillende eisen voldoen. De inschrijving voor studiejaar 2016-2017 staat open.

Geurts wil ook benadrukken dat het International Office er is voor alle vragen over studeren of stage lopen in het buitenland. ‘Het kan zijn dat we je moeten doorverwijzen naar je eigen academie, maar je kunt altijd bij ons binnen lopen voor meer informatie.’

Nicole

Behalve als je in Tilburg op school zit, dan kan je het gewoon lekker zelf betalen. Want we zijn tenslotte één Avans... ofzo...

2016-04-08 16:00:26