Avansband Ambeua grijpt naast plekje HBO Intro Festival

Ambeua max

Er treedt dit jaar geen Avansband tijdens op het HBO Intro Festival in Breda. Dinsdagavond namen vijf bands het tegen elkaar op in het Café Hijgend Hert. Rockband At First won het van onder andere Ambeua, de band met Avansstudent Lisa de Klerk.

Lisa, derdejaarsstudent Maatschappelijk Werk en Dienstverlening van de Academie voor Sociale Studies Breda, is gitarist in de band Ambeua. Stralend komt ze van het podium. ‘Het was supertof! De zaal stond vol, mensen waren aan het dansen en meezingen. Heel gaaf. Ik was vooraf wel een beetje zenuwachtig’, lacht ze.

Band Ambeua, met Avansstudent Lisa de Klerk op gitaar, trapt The Battle of the Bands Breda af #hbointrobreda

Een video die is geplaatst door Punt Avans (@puntavans) op 24 Mei 2016 om 11:30 PDT

Conservatorium
Toch wint de coverband het aan het eind van de avond niet. At First krijgt de meeste stemmen. Teleurgesteld dat Ambeau niet zal optreden tijdens het HBO Intro Festival is Lisa niet. ‘We hebben een hele leuke avond gehad en de andere bands waren echt goed. Er zijn zelfs leden bij die op het conservatorium zitten.’

HBO Intro Festival Breda

At First is erg blij met hun eerst plek. Op Facebook reageert de band enthousiast: ‘We focking won. Deze zomer spelen we op het mainstage van HBO Intro Festival!!‪ #‎fuckyeah‬ #alleskapot’.

Ben jij meer van de dj’s? Donderdag 26 mei strijden zes dj’s in Café Proost voor het laatste felbegeerde plekje op het HBO Intro Festival in Breda.

Ambeua