Nooit meer pakketten mislopen dankzij PackageBox van Avansstudenten

PackageBoxV.L.N.R. Lars den Hollander, Sandor van den Brand en Jay de Smet

Vervelend, pakjes die bij de buren bezorgd worden of naar een afleverpunt gaan als je niet thuis bent. Een serieus probleem, ondervonden drie studenten Small Business & Retail Management (SBRM) in Breda. Ze bedachten de PackageBox waarmee je pakketjes ontvangt, ook als ben je niet thuis.

PackageBoxProductDenk aan een plantenbak én kluis voor pakketten in één, dat is de PackageBox. Bedacht door Lars den Hollander, Sandor van den Brand en Jay de Smet. Ze kwamen op het idee voor de PackageBox toen ze tijdens een lunch een pakkettenbezorger vier keer voorbij zagen komen. Jay: “Hij kon zijn pakketjes niet kwijt. We spraken hem aan en vroegen of het in ontvangst nemen van pakketten een serieus probleem is, dat bevestigde hij.”

De studenten merkten via een consumentenonderzoek dat de consument in de stad en nieuwbouwwijken, waar iedereen elkaar minder goed kent, het aannemen van pakketten voor buren als een irritatiefactor ervaart.

Kunststof
Na marktonderzoek kwam het drietal uit op een kunstofbak waar 80 procent van de door TNT Post verwerkte pakketten in past. Bovenin is ruimte om bloemen te planten. De pakkettenbox is te verankeren aan de buitenmuur of grond naast de voordeur. Lars: “Kunststof is tegenwoordig van hoogwaardige kwaliteit en duurzaam.” De eigenaar laat de deur op een kier wanneer hij of zij die dag een pakket verwacht maar niet thuis is. De postbezorger doet het pakket erin en sluit vervolgens de PackageBox.

Bloemenbak met interessante functie
Het ideaalbeeld is dat de PackageBox bijvoorbeeld bij een Hornbach bij het plantenbakkensegment wordt verkocht.  Jay: “De consument betaalt maar 50 euro meer dan voor een gewone plantenbak maar krijgt er wel een interessante extra functie bij.” Sandor: “Maar het compartiment kan in allerlei bestaande tuinartikelen verwerkt worden. Als mensen willen zelfs in een loungeset.”

Het bedenken en in productie nemen van de PackageBox is onderdeel van hun studie. Alle tweedejaarsstudenten SBRM moeten een StudentCompany oprichten. Ook als het project erop zit, blijft het drietal actief binnen hun startup. Jay: “Als het goedgekeurd wordt, gaan we met zijn drieën stagelopen bij PackageBox. Sandor: “We blijven verder ontwikkelen.”