Introkamp Tilburg: lekker schaamteloos zingen

“Op de foto? Nee man, ik ben echt brak.” Het i
s niet altijd gemakkelijk om eerstejaarsstudenten warm te krijgen voor de coverfotowedstrijd, maar ook in Tilburg is het gelukt om een paar mooie plaatjes te schieten.

Dat de introductieweek van Tilburg geslaagd is, staat op dag twee wel vast. “Je merkt dat de nieuwe studenten zich echt op hun gemak voelen. Niemand valt buiten de boot”, weet begeleider Roosmarijn. Volgens haar is de biercantus het hoogtepunt van de introkamp. “Er is veel bier natuurlijk. En er wordt lekker schaamteloos gezongen.”

Binding krijgen
Waarom je eigenlijk sowieso bij de introductieweek van je studie wilt zijn, weet ouderejaarsstudent Pien goed uit te leggen. “Het is een uitgelezen kans om je medestudenten te leren kennen en een beetje binding te krijgen met elkaar.”

Lekker dichtbij
Dit jaar werd de introweek voor het eerst op het grasveld van Avans in Tilburg georganiseerd. Voorgaande jaren vond het plaats in Someren. Handig, zo dichtbij de hogeschool waar de kersverse studenten de komende vier jaar regelmatig hun gezicht moeten laten zien.