Student-ondernemer: student Bedrijfskunde wil iedereen aan de voorgeknoopte stropdas

“Het is altijd handig om een stropdas in huis te hebben, maar welke jongere kan nog knopen?” Richard Aantjes, tweedejaarsstudent Bedrijfskunde in Breda, is liefhebber van de stropdas en vindt het jammer dat zo weinig mensen er een dragen. Daarom verkoopt hij dassen die niet geknoopt hoeven te worden.

“Aan het begin van dit studiejaar moesten we met een groep studenten een fictief bedrijf oprichten. Daar is het idee ontstaan om voorgeknoopte stropdassen te verkopen. Na afloop van de projectperiode wilde ik het idee doorzetten, want ik zag een gat in de markt”, vertelt Richard. In december bestelde de Avansstudent een aantal proefexemplaren in China. “Ik was meteen enthousiast over de goede kwaliteit.”

Website
Via zijn website Tie-Rex verkoopt Richard momenteel vier verschillende dassen in de kleuren blauw, zwart en rood en een met een motiefje. In de toekomst komen daar waarschijnlijk nog andere ontwerpen bij. Inmiddels komen de eerste orders binnen. “Afgelopen week heb ik een exemplaar meegenomen naar een netwerkborrel op school, daar werd goed gereageerd op het product. Ik verwacht dat ik er weer wat klanten bij heb.”

De stropdassen van Richard werken met een rits of een koordstopper aan de achterkant. Ze zijn al voorgeknoopt. Je hoeft ze alleen maar om je nek te doen en aan te trekken. “Ik vind dat je er met een stropdas toch net wat netter uitziet. Het geeft een bepaalde extra glans aan je outfit.”

Lullo

Tegenwoordig is het trendy om erbij te lopen als een zwerver met een paar pillen in je mik op een Amsterdams festival terwijl je lurkt aan een lauw biertje van €6,80. Er netjes uitzien en de bijbehorende etiquette is helaas verleden tijd.

2018-06-13 13:10:51