Dit zijn de vijf winnaars van de Avans top 25 ondernemers

Dat ondernemen prima samen kan gaan met studeren, bewijzen Avansstudenten die een eigen bedrijf hebben. Uit de top 25 ondernemers selecteerde een vierkoppige jury vandaag vijf winnende bedrijven. Deze studenten gaan een flitsende toekomst tegemoet.

Ondernemers, studiegenoten, familie en vrienden werden vanmiddag ontvangen in de serre in het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda, waar de ondernemers hun bedrijf ook mochten presenteren. Daarna verplaatste het gezelschap zich naar een collegezaal voor de officiële prijsuitreiking.

Ondernemer van het Jaar
Teun Verschuren van vt-entertainment is de gelukkige winnaar van de hoofdprijs: Ondernemer van het Jaar. Hij overtuigde de jury met zijn gedrevenheid. Wat begon als een alternatief voor een bijbaantje is uitgegroeid tot een volwaardig professioneel bedrijf.

“Teun laat duidelijk zien dat hij oog heeft voor het gat in de markt en beschikt over het talent om dat bedrijfsmatig te organiseren. Hij heeft de eigenschappen van een ‘street style’ ondernemer en boekt hiermee bijzonder veel succes”, klinkt het jubelende juryrapport. Teun krijgt een jaar lang begeleiding van een businesscoach naar keuze.

Maatschappelijke relevantie
De onderneming die lof verdient voor diens maatschappelijke betrokkenheid, is Lovith, van Avansstudent Guido Theunissen. Hij ontwikkelde een infuusbox met superheldenprint, voor de jongste ziekenhuispatiënten.

Duurzaamheid
Winnaar van de Duurzaamheidsprijs is Daan Schraven van Schrav, een online shop in sustainable streetwear. Daan maakt zijn kleren van restpartijen en neemt in de toekomst het liefst vluchtelingen aan, omdat hij het liefst alleen duurzame en verantwoorde kleding verkoopt.

Innovatie
De Innovatieprijs gaat naar Rik Smits en zijn compagnon Alain van Dijk van Eysing. Eysing brengt retro e-mopeds op de markt en opende afgelopen weekend de eerste conceptstore in Den Bosch.

Publieksprijs
Bijles Weert van Bas van der Hoeven en Chris Schrijver was favoriet bij het publiek. De studenten ontvingen de meeste stemmen . Bas en Chris bieden bijlessen aan in onder meer wiskunde, scheikunde, natuurkunde, Engels en Frans.

De jury van deze allereerste editie van de top 25 bestond uit Diederik Zijderveld (College van Bestuur), Maarten Kroonenburg (Oud-student Avans en succesvol ondernemer), Grace Boldwijn (BoCari) en Arthur Nijhuis (Business Developer Startups bij REWIN West-Brabant) en oprichter van rechtstreex.nl en fenixfoodfactory.nl).

Meer interviews over de top 25 beste student-ondernemingen lees je hier.