8 weken relaxt oversteken: Onderwijsboulevard wordt autovrij

Visualisatie door D66

De Onderwijsboulevard in Den Bosch wordt acht weken autovrij. De gemeente test of het mogelijk is om een veilig, groene onderwijscampus te creëren en tegelijkertijd de verkeersstromen in goede banen te leiden.

Dagelijks lopen en fietsen meer dan 10.000 studenten van Avans, het Koning Willem 1 College, de HAS en scholieren van het Stedelijk Gymnasium en het Van Maerlant College over de Onderwijsboulevard. Daarnaast is er veel doorgaand rijverkeer. Deze verkeerschaos zorgt elk jaar voor de nodige kleine ongelukken.

Van 21 oktober tot 19 december wordt de Onderwijsboulevard autovrij. De gemeente stelt de straat beschikbaar aan het onderwijs en bewoners voor sociale activiteiten als een expositie, of barbecue, schrijft het Brabants Dagblad.

Toch met de auto?
Of en hoe Avansmedewerkers met de auto de hogeschool kunnen bereiken is nog niet op te maken uit de beschikbare stukken.

Paul Veroude

Jaren terug bij de gemeente aan tafel gezeten met mijn idee om de Onderwijsboulevard autovrij te maken en het gebied om te vormen tot echte onderwijsboulevard/campusterrein. Het idee was toen té nieuw. Mooi om te zien dat men er nu mee verder gaat!

2019-10-10 16:57:28