Zeven Instagramaccounts die iedere student moet volgen

Een van de Instagramposts van @ballenbingo.

Wie op zoek is naar een leuke meme, interessant filmpje of handige studietip kan altijd op Instagram terecht. Één ding is zeker: Instagram is al lang geen simpel vakantiekiekjesplatform meer. Punt zet zeven accounts op een rij die iedere student moet kennen.

1. Ballenbingo
De bio van Ballenbingo luidt: ”(On)vrijwillig meegeluisterd naar dialogen tussen corpsballen of andersoortige vertegenwoordigers van de NL elite?”, dat zegt misschien al genoeg. Het account staat vol grappige quotes van elitaire studenten. Even scrollen door Ballenbingo tovert gegarandeerd een lach op je gezicht.

Bron: Ballenbingo

2. Avansmemes
Natuurlijk ontbreekt Avansmemes niet aan ons lijstje. Avansmemes is het account waar studentenproblemen verpakt worden in een jasje van humor.

Bron: Avansmemes

3. Ways to Study
Ways to Study wordt beheerd door een Nederlandse rechtenstudent. Op het account staan mooie foto’s van haar studeerplek en aantekeningen, met in het bijschrift een kort verslag over haar studiedag. Op het bijbehorende YouTube kanaal geeft de student tips: hoe blijf je gemotiveerd? Hoe studeer ik het best?
Het account geeft je motivatie om nog even je boeken te pakken – en laat je dromen van een handschrift zo mooi als het hare.

Bron: Ways to Study

4. Studentplaza
Studentplaza plaatst memes, met inhoud die zo herkenbaar is, dat je soms zowel zou kunnen huilen als dubbel liggen van het lachen.

Bron: studentplaza

5. Allerhande
Op Allerhande, bekend van Albert Heijn, staan goedkope en makkelijke recepten. Met de Instagramseries ”budget koken” en ”5 ingrediënten” kan iedere student aan de slag. Wie weet verras jij met deze recepten je huisgenoten binnenkort eens met iets anders dan een tosti!

Bron: Allerhande

6. The Best Social Media
The Best Social Media verzamelt de leukste tweets, comments, Facebookberichten, Tiktoks en Instagramposts. Door The Best Social Media te volgen ben je direct op de hoogte van de meest besproken nieuwtjes.

Bron: The Best Social Media

7. Punt Avans
Vergeet niet ook Punt te volgen op Instagram! Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes van Avans, mooie projecten en bijzondere interviews met studenten.