Onrustig in Brabantse studentensteden

Foto: Twitter Politie Oost-Brabant

Opnieuw was het, ondanks de avondklok, afgelopen nacht onrustig in onder andere de studentenstad Den Bosch. Groepen mensen pleegden vernielingen.

Gisteravond hebben tientallen relschoppers vernielingen aangericht. Ook werd ondermeer een supermarkt geplunderd. In de stad zijn in totaal 52 mensen aangehouden, van wie er nog 50 vastzitten. Vanmorgen hebben inwoners van de stad alle troep opgeruimd.

De gemeente Den Bosch vreest voor nieuwe rellen. Verschillende ondernemers nemen voorzorgsmaatregelen en timmeren hun winkel dicht. De burgemeester van Den Bosch, Jack Mikkers, heeft een noodverordening afgekondigd na nieuwe oproepen tot geweld op sociale media noodverordening aangesteld.

Ook zondag was het raak. Toen waren er vernielingen en plunderingen in Breda en Tilburg.