INTRO Festival dit jaar weer in Bredase binnenstad

Beeld van een eerder INTRO Festival in Breda

Het INTRO Festival in Breda vindt dit jaar weer plaats in de binnenstad. Na een paar jaar in Breepark en twee edities die door corona niet doorgingen, kunnen studenten op donderdag 7 september losgaan op het Chasséveld.

Het INTRO Festival is niet alleen voor eerstejaarsstudenten, maar voor studenten uit ieder leerjaar. Ook zijn dit jaar studenten van mbo-instellingen welkom, zoals De Rooi Pannen en Curio. Het gaat hierbij om een pilot waarbij de onderwijsinstellingen een aantal kaarten aan hun studenten willen aanbieden.

Coalitieakkoord
Dat het INTRO Festival zou terugkeren in de binnenstad, werd een aantal jaar geleden door politieke partijen vastgelegd in het coalitieakkoord. “Fijn om te zien dat het grootste Bredase studentenfeest weer wordt gevierd waar het groot is geworden. We gaan er iets moois van maken”, laat burgerraadslid Bart Boels namens de VVD weten op sociale media.

Ook studenten jonger dan 18 jaar zijn welkom op het introductiefestival. Zij krijgen een speciaal polsbandje. Meer info over het introductiefestival, dat van 15:00 uur tot 23:00 uur duurt, vind je hier.

Suzanne Wolters

Hoi Kim, daar kunnen wij je helaas niet bij helpen. Ik heb je reactie doorgestuurd aan het INTRO Festival. Je kunt ook zelf contact opnemen via introfestival@avans.nl. Succes!

2023-08-24 13:17:28

Kim Huijsmans

Beste, Ik had me laatst aangemeld voor de intro festival, maar toen was het niet goed gegaan, dus ik probeerde het net weer, maar er staat nu dat ik op de reserve lijst sta. En krijg ik een bevestiging? Groetjes, Kim Huijsmans

2023-08-22 19:04:02