Avansstudenten scoren op NK judo

Sanne van Dijke, Bestuurskundestudent in Den Bosch, is Nederlands kampioen judo in de gewichtsklasse tot 70 kilo. Bij het kampioenschap voor onder de 21 jaar vorig weekend in Nijmegen won Sanne goud. Chemiestudent Jari Vorstenbosch won een bronzen medaille.

Beide Bossche studenten Sanne (helemaal rechts op de foto) en Jari (tweede van links) trainen bij Judoclub Berlicum. Eerstejaarsstudent Sanne zit in de klasse tot 70 kilo. De judoka won al haar partijen met ippon: de hoogste score die je met judo kunt halen doordat de winnaar de tegenstander direct uitschakelt.

Sanne behaalde internationaal al diverse kampioenstitels, maar nu is ze voor het eerst Nederlands kampioen. De Avansstudent richt zich nu op deelname aan het Europese en het wereldkampioenschap later in het seizoen.

Brons
Ook een andere Avansstudent scoorde punten op het Nederlands kampioenschap. Derdejaarsstudent Jari, die in de lichtste gewichtsklasse zit, won al zijn partijen totdat hij het in de halve finale aflegde. De judoka wist toch een bronzen medaille te halen.

Punt interviewde Jari in het voorjaar van 2013 over zijn sportcarrière. Lees hier het complete interview.

mr J.T.M. ( Hans ) van Manen

Hallo Sanne, Als oud judoka, thans docent internation law by Avans Asis, van harte gefeliciteerd en veel succes bij je volgende toernooien. Je bent een fantastisch voorbeeld !!! vr.gr. mr Hans van Manen

2014-09-29 16:44:46