AMR-verkiezingen: ‘Goedkoper printen’

29 studentkandidaten en 12 zetels. De verkiezingen van de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) worden gehouden van 25 tot en met 27 maart. De kandidaten stellen zich voor.

Robin Maunder Cockram: ‘Kritisch op cateringprijzen’

RbinMaunder-460

Wat studeer je en hoeveelste jaars ben je?
‘Ik ben een derdejaarsstudent Integrale Veiligheid in Den Bosch.’

Waarom wil je lid worden van de Avans Medezeggenschapsraad?
‘Ik wil concreet kunnen bijdragen aan de verbetering van onze hogeschool.’

Wat zou jij als student-lid willen aanpakken binnen Avans, wat moet er anders?
‘Om maar even een handvol concrete zaken op te noemen: betere plekken om te leren. Veel studenten vinden het fijn om de tussenuren waar je nu toch niet aan ontkomt te vullen met zelfstudie en het werken aan projecten. Ik vind dat hier onvoldoende mogelijkheid toe is vanwege de opzet van onze werkruimtes zoals Xplora. Ik zou graag willen zien dat er meer gelegenheden zijn om te studeren, de materialen beter worden beschermd (zodat we eindelijk af zijn van alle computers met de kapotte of gestolen muis) en meer rustige ruimtes zijn ten opzichte van de ruimtes waar we met ze allen de middag kunnen bespreken. Ik denk dat we een stuk nuttiger gebruik kunnen maken van de ruimte die we hebben.

Ook zou ik roosteruren verder willen clusteren zodat mensen minder tussenuren hebben. Iedereen kent wel die ene volle werkdag die verspreid is over de hele week, een uur reizen voor een uur les  en colleges overslaan omdat je echt geen zin hebt om twee uur te wachten. Je hebt het immers al druk genoeg met studie, bijbaan, en uitgaan. Daarnaast komt het uit mijn eigen ervaring vaak voor dat colleges vaak veel vroeger klaar zijn dan de tijd die hiervoor ingeroosterd was. Dat is gewoon zonde.

Ik ben erg kritisch over de prijs en kwaliteit van ingehuurde faciliteiten. Denk hierbij aan catering en printen. Dit is in mijn perspectief erg prijzig. Als ik de prijzen hoor van vrienden die verslagen uitprinten in Utrecht dan geloof ik dat printen in ieder geval in Den Bosch goedkoper moet kunnen. Daarnaast raken de tarieven van onze cateraar tegenwoordig Subway-standaarden aan, dat wil ik anders zien.

Ik zou mij graag willen buigen over de begeleiding van eerstejaars op de hogeschool. In Nederland is het bijna vanzelfsprekend dat je ergens voor leert, je opleiding haalt en dan iets compleet anders gaat doen. Ik ben zelf promotiestudent en kom vaak in contact met aspirant-studenten, waarbij ik erg veel onduidelijkheid en twijfel zie. Hoe nemen we dit weg? Hoe zorgen we ervoor dat iemand niet de verkeerde keuze maakt en achteraf spijt heeft? Na mijn mening vallen er nog steeds teveel mensen buiten de boot bij het beginnen met studeren, en ik zou mijzelf graag inzetten om dit te verbeteren.’

Hoe ga jij contact houden met je achterban?
‘Contact met de achterban is natuurlijk erg belangrijk. Een raadslid moet een communicatielijn vormen langs wie de mening en ervaring van studenten en medewerkers meegenomen kunnen worden, althans zo zie ik het. Gelukkig ben ik een student, en sta daarmee dagelijks midden in de organisatie. Nu al bespreek ik allerlei zaken met medestudenten, vrienden en docenten gewoon door vragen te stellen. Ik heb alleen nog geen manier om wat met deze informatie te doen.  Wanneer ik als raadslid gekozen word zal ik op dezelfde manier contact blijven houden.’

Waarom moeten studenten op jou stemmen?
‘Ik sta als student in voor de student. Ik ben daadkrachtig, concreet, betrokken en gedreven.’

Van 25 tot en met 27 maart kun jij je stem uitbrengen op de kandidaten voor de AMR-verkiezingen. De komende weken stellen de kandidaten zich voor op de website van Punt. In het dossier vind je alle artikelen overzichtelijk bij elkaar.