Frisse blik na netwerkborrel

Je ondernemersvraag door een (spreekwoordelijke) wasmachine halen, levert je mogelijk een frisse blik op. Tijdens de eerste editie van Waslab op 22 mei in Breda kan het; netwerken maar dan anders.

Ineffectief en ouderwets
Je kent ze wel, netwerkborrels: opening, sprekers en een afsluitend biertje. Maar heeft het je na een half jaar daadwerkelijk iets opgeleverd? Traditionele netwerkbijeenkomsten zijn ineffectief en ouderwets, vinden Avansstudenten van het ondernemerslab: de initiatiefnemers van Waslab.

Niet alleen plenaire lezingen en pitches consumeren maar kennis delen en sparringpartners verzamelen. Tijdens de eerste editie van Waslab op 22 mei in Breda kun je met andere aanwezigen daadwerkelijk aan de slag, het draait om dynamiek. Je specifieke ondernemersvraag wordt als het ware door een wasmachine gehaald. Gewassen en gespoeld komt die weer bij je terug. Het levert je een frisse blik op de kwestie waarmee je verder kunt.

Adequate feedback
Tijdens het evenement voorzien verschillende experts je van adequate feedback, diepgaande inzichten en praktische oplossingen. Zoals Jan Willem Alphenaar, hij ging – na een aantal succesvolle jaren als internetondernemer – in 2003 zakelijk en privé failliet. Dat hield hem niet tegen om in 2011 weer als ondernemer te starten. Nu is Alphenaar trendwatcher en spreker op het vlak van ondernemen, communicatie, (social) media, presenteren en de veranderende economie.

Of spar tijdens het evenement met Martijn Peeters eigenaar van Gat in de Marketing. Samen met bedrijfseigenaren bedenkt hij concepten waarmee bedrijven sneller groeien dan ze nu doen, zo kan financiële waarborging voor de toekomst worden gerealiseerd. Peeters werkt met zijn eigen methode: TimeFrame Management.

Ondernemerslab
Het Waslab is een initiatief van het ondernemerslab van Avans. Ondernemende studenten lopen regelmatig vast in het onderwijs. Het rooster is bindend en verplicht stage lopen bij een extern bedrijf is niet praktisch als je een succesvolle onderneming runt. Bij het ondernemerslab  kunnen studenten van verschillende academies hun eigen bedrijf verweven in hun curriculum.

Wasstraat
De dagindeling van dit evenement kun je vergelijken met een ritje door de wasstraat. Om 10.30 uur beginnen met voorsorteren (inloop). De eerste ronde is een full-service wasprogramma: collega-ondernemers zullen vragen vanuit diverse invalshoeken bekijken en de experts voorzien deze van feedback.

Bijtanken kan gedurende de lunch. En bij de tweede ronde moet je zelf een spons in handen nemen om antwoorden op de ondernemersvragen te vinden. ‘Polishen’ kan tijdens de borrel ter afsluiting van de dag. Het Waslab zal op 22 mei plaatsvinden in PodiumBloos te Breda. Meld je aan voor deze dynamieke netwerkborrel via website.

Lees in Punt6 op pagina 22 en 23 het artikel ‘300 procent meer omzet na stage bij eigen bedrijf’.