Zebrapad op Onderwijsboulevard

Na een jaar discussie zijn maandag twee nieuwe zebrapaden gelegd waaronder één voor de ingang van Avans. De zebrapaden moeten de verkeersveiligheid op de Onderwijsboulevard in Den Bosch verbeteren.

De verkeersveiligheid op en rond de Onderwijsboulevard is al meer dan een jaar een punt van discussie. Na vele (bijna-)ongelukken besloot de gemeente Den Bosch afgelopen winter dan eindelijk tot de aanleg van twee nieuwe zebrapaden op de drukke weg.

Nadat het verkeersbesluit ter inzage had geleden, en er geen bezwaren tegen werden ingediend, werd het half februari definitief. Vanwege de afstemming met andere (weg)werkzaamheden is de aanleg echter pas nu in gang gezet.

Petitie
ROOD, de jongerenafdeling van de SP, in Den Bosch is blij met de komst van de zebrapaden, maar vindt eigenlijk dat het allemaal veel te lang heeft geduurd. In april 2013 verzamelde ROOD driehonderd handtekeningen onder studenten en scholieren via een online petitie en door ter plekke te flyeren. Die boden ze toen aan aan wethouder Jan Hoskam van Verkeer en Vervoer.

zebrapad_indemaak_max

Gouden Schildpad
Nu zijn we meer dan een jaar verder. Daarom boden de SP-jongeren wethouder Hoskam begin juni ‘de Gouden Schildpad’ aan, speciaal voor trage processen en bureaucratie. De wethouder nam de Gouden Schildpad in ontvangst. ‘Hij zegde toe dat het beeldje een plaatsje op zijn trofeeën-tafel zou krijgen’, aldus Avansstudent Jeffrey Pennings, woordvoerder van ROOD.

Dat werd tijd!

2014-06-23 19:38:38