Corry Derks is Avansdocent van het Jaar

Corry Derks, docent bij HBO-Verpleegkunde (HBO-V) in Den Bosch, is dit jaar uitgeroepen tot Docent van het Jaar 2014. Zij kreeg via een verkiezing op Facebook 489 van de in totaal 1.506 stemmen.

Na afloop de diploma-uitreiking, vanmiddag in het Atrium in Den Bosch, werd Corry verrast met bloemen, een zilveren beker én een muzikale serenade in het Bossche grand café. Twee van haar studenten reikten de prijs uit.

De strijd was een nek-aan-nekrace tussen Corry Derks en Anthony van Ganzewinkel, docent Small Business and Retail Management (SBRM) in Breda. Op de laatste avond dat er gestemd kon worden werd Anthony met 425 stemmen maar nipt verslagen.

docent-vh-jaar2014-2_max

Rode stippen
Studenten zijn lyrisch over Corry’s passie voor het vakgebied en het docentschap, haar betrokkenheid en haar toegankelijkheid voor studenten. ‘Bij Corry voel je echt de liefde voor haar vak, dat straalt ze uit. Ze is altijd vrolijk en heeft veel geduld met ons wanneer we op maandagochtend de focus weer eens verliezen’, schreef Colinda van Giessen, eerstejaars HBO-V, op Facebook.

Studiegenoot Rianne de Raad vertelde: ‘In het begin van het studiejaar draagt Corry altijd een opvallende witte jurk met rode stippen. Zo valt ze goed op in de gangen en kunnen studenten die niet weten waar ze naartoe moeten of een andere vraag hebben haar aanklampen.’ Ellianne Klop, ook eerstejaars HBO-V: ‘Corry weet ons anderhalf uur te boeien met taaie stof over anatomie en fysiologie. Ze vertelt het altijd fantastisch interessant en heeft duidelijke praktijkvoorbeelden.’

Top 5
Via de Facebook-pagina van Avans konden studenten de afgelopen weken stemmen op hun favoriete docent. In totaal is er 1.506 keer gestemd. Bossche docenten lijken het beter te doen dan hun collega’s in Breda en Tilburg. Vier van de vijf beste docenten geven les in Den Bosch, zo blijkt uit de top 5:

1. Corry Derks (489 stemmen).
2. Anthony van Ganzewinkel (425 stemmen).
3. Kor Rink, docent SBRM in Den Bosch (213 stemmen).
4. John Nova, docent Bedrijfskunde MER in Den Bosch (176 stemmen).
5. John Stoop, docent Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in Den Bosch (97 stemmen).

Vorig jaar won Pabodocent Suzan van Brussel en in 2012 won Paul van ’t Hullenaar, docent Communication & Multimedia Design in Breda.

Bekijk meer foto’s van de uitreiking van vanmiddag op Facebook:

//

Wil jij een betere docent worden? Lees de 10 geboden voor docenten in Punt 9, die nu overal in de bakken ligt.