Efteling plaatst per ongeluk filmpje Avansstudent

Daan Sterk, eerstejaarsstudent Informatica, plaatste in februari een filmpje online met beelden van de Efteling die hij had gemaakt met een drone. Het was een enorme hit op YouTube, maar de Efteling was er niet blij mee. Afgelopen vrijdag verschenen de beelden ineens op de Facebookpagina van het park.

Sterk werd in februari als verdachte gehoord door de politie. Hij had zich volgens de luchtvaartpolitie meerdere malen schuldig gemaakt aan het overtreden van de regeling modelvliegen. De gemaakte beelden waren illegaal.

Foutje
‘Een foutje’, zegt de Efteling, over het plaatsen van de beelden op de Duitstalige Facebookpagina van het park. De post is inmiddels weer verwijderd. ‘Een Duitse collega was niet op de hoogte van wat toen gebeurde. Maar dat neemt niet weg dat het toch mooie beelden zijn’, zegt een woordvoerder tegen Omroep Brabant.

Het filmpje van Daan Sterk is inmiddels meer dan 266.000 keer bekeken op YouTube.