De Tour d’Avans komt er weer aan!

Je kunt je weer aanmelden voor de Tour d’Avans. Dé Avansfietstocht voor het goede doel wordt dit jaar gereden op 29 mei.

Tijdens de Tour d’Avans kun je honderd of vijftig kilometer fietsen langs de drie Avanssteden (Breda, Tilburg en Den Bosch). Dit jaar start er vanuit iedere stad een team en er wordt gezamenlijk geëindigd in Tilburg. Wie geen zin heeft om zoveel kilometers te fietsen, kan ook vijf of tien kilometer lopen. Je maakt dan deel uit van een estafetteteam.

Getraind
Er zijn drie niveaus waarop je kunt fietsen. Recreatief (15 km per uur), sportief (20 km per uur) of getraind (30 km per uur). Michiel van der Pas, één van de organisatoren van Tour d’Avans: ‘Sommige mensen willen nog harder fietsen, maar we willen er vooral een gezellige dag van maken.’

Inschrijfgeld
Studenten betalen dit jaar 20 euro, medewerkers 30. Voor dit bedrag krijg je het officiële Tour d’Avans fietsshirt, een lunch van Avans Vitaal en een snack voor onderweg. En je steunt natuurlijk het goede doel. Je kunt dit jaar je eigen goede doel aanmelden. Ga jij al fietsen voor bijvoorbeeld Alpe d’Huzes of Tour de KiKa? Meld het bij je inschrijving. Het opgehaalde geld van Tour d’Avans wordt gebruikt om het inschrijfgeld van deze goede doelen aan te vullen. Het restant wordt over de aangemelde doelen verdeeld.

Vrijwilligers
De organisatie is nog op zoek naar vrijwilligers voor de fietstocht. Bart Wouters van de organisatie: ‘We zijn op zoek naar mensen die mee willen helpen aan de organisatie van Tour d’Avans. Ook als je niet meefietst kun je helpen!

Spaak
Dit jaar bundelen de studieverenigingen van Breda; Comm.on, Oase, Bold en Socialize hun krachten. Met een groot feest, Spaak, in club Kerkplein in Breda willen ze geld ophalen voor Tour d’Avans. Details zijn nog niet bekend, maar de datum staat al wel vast. Zet 21 mei maar in je agenda. Jeroen Kanters van studievereniging Comm.on: ‘Het is de bedoeling dat alle verenigingen met het hele bestuur meefietsen. We hopen dat ook andere studenten zich willen aansluiten en meefietsen.’

Inschrijven voor Tour d’Avans kan hier.
Aanmelden als vrijwilliger kan hier.

Jan D

Goed weer! Om even aan te vullen. Vorig jaar was het (bus) vervoer perfect geregeld. Ik begrijp dat ook dit jaar daarover gesproken wordt. De lunch en lunchpakketten waren prima verzorgd en het uniek wielershirtje is alleen al de 20 euro waard.

2015-02-28 13:23:23