De 8 beste en slechtste 1-aprilgrappen

Je moet extra op je hoede zijn vandaag, want het is 1 april. De uitgelezen dag om foute grappen met je vrienden, klasgenoten of collega’s uit te halen. Punt zet de acht beste en slechtste grappen op een rij.

Tikkertje op Avans Hogeschool
Een geinig ideetje van Avans Be Like: tikkertje spelen op Avans. Wie om 12.00 uur in het midden van de kantine staat is hem. Jammer genoeg had niemand tijd voor een ouderwets spelletje en bleef het stil in de kantines.

1aprilgrapTikkertje

Apple Watch
Ook Avans probeert onwetende studenten (en collegae) een loer te draaien. Op de Facebookpagina van Commerciële Economie in Den Bosch wordt een oproep gedaan voor studenten die een maand lang een Apple Watch willen testen. Daarnaast krijgen de studenten twee vrije studiepunten en 15 procent korting op de aanschaf van het horloge. De inschrijflijst hangt op de deur van het Academie Servicepunt op de derde verdieping van de Avanslocatie aan de Onderwijsboulevard. Zeven Zes studenten hebben zich al aangemeld.

1aprilgrapAppleWatch

Van een beetje kantoorhumor zijn ze in Den Bosch sowieso niet vies. Zo is één kamer gevuld met bekertjes koffie en water waardoor je de kamer niet meer binnen kan.

1aprilgrapKantoorhumor

Roosterwijziging TU Delft
Studenten van de TU Delft die van uitslapen houden, kregen vandaag de schrik van hun leven. Vanaf volgend jaar zouden de eerste lessen namelijk al om kwart voor zeven ’s ochtends starten! Op die manier zou de capaciteit van de collegezalen vergroot worden en kan de TU Delft de grote stroom van studenten die zich aanmelden beter verwerken.

1aprilgrapTU

Google draait de boel om
Google pakt dit jaar flink uit. In plaats van flauwe grappen komen zij met goed vermaak. Het internet is vandaag namelijk omgedraaid. Tenminste als je via https://com.google zoekt. Daarnaast is Google Maps omgetoverd in een spelletje Pacman. Als je in Maps naar een locatie zoekt, krijg je de optie om de kaart in een potje Pacman te veranderen.

pacmanAvans-max

Universiteit helpt K3 met doorstart
Gert Verhulst zou afgelopen weken gespot zijn op de campus van de Universiteit Tilburg. Volgens anonieme bronnen gaan vijf Tilburgse sociologen Gertje helpen bij de doorstart van K3.

Gedoogd seks hebben op de Radboud Universiteit
De Radboud Universiteit Nijmegen gaat seks op de campus gedogen en reguleren. Het aantal klachten begint de spuitgaten -ja, met een t– uit te lopen. Seks op de uni verbieden heeft geen zin en daarom zal de universiteit ‘geschikte intieme locaties’ oftewel Radboud relax rooms aanwijzen, waar de kans op ontdekking vrijwel uitgesloten is.

McDelivery
In andere landen kennen ze het al. Maar in Nederland moest de McDelivery nog geïntroduceerd worden. Voor al die mensen die te lui zijn om te koken, en ook nog eens te lui zijn om naar de McDonalds te rijden, vestigt de bezorgdienst zich in Nederland. In eerste instantie zullen alleen mensen met postcodes 1151 t/m 2100 aan de beurt zijn. Als dit een succes is dan volgt de rest van Nederland.

Leenstelsel
De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) haakt aan bij het nieuwe leenstelsel voor studenten en kondigt aan te willen fuseren met de Vereniging Basisinkomen. ‘Een basisinkomen zal er voor zorgen dat studenten geen torenhoge schuld hoeven aan te gaan en zich vooral weer bezig kunnen gaan houden met studeren’, denkt de LSVb.