Om 07.24 uur eerste bus naar Avans Breda

Busvervoerder Arriva laat meer bussen rijden op West-Brabantse routes. Zo wordt er een vroege, directe verbinding tot stand gebracht tussen Raamsdonksveer en Oosterhout en Avans Breda.

In december van vorig jaar heeft Arriva het busvervoer in West-Brabant overgenomen van concurrent Veolia. Met de ervaringen die de afgelopen maanden zijn opgedaan, heeft Arriva besloten de dienstregeling op een aantal punten aan te passen, zo meldt BN|DeStem.

Eerste lesuur
Het vervoersbedrijf heeft besloten dat Avans beter bereikbaar moet zijn. Daarom rijdt Schoolliner 625 vanaf 5 april al om 07.24 uur uit Raamsdonksveer richting Breda. Daarbij wordt om 07.49 uur de halte Hoofseweg in de Oosterhoutse wijk Dommelbergen aangedaan. Dankzij deze aanpassing wordt het volgens Arriva mogelijk voor studenten om voortaan op tijd te zijn voor het eerste lesuur.

St. Joost
Tussen Breda CS, Avans en Amphia Ziekenhuis wordt het in de ochtend- en avondspits voortaan mogelijk om elke vijf minuten op buslijn 627 te stappen. In de ochtend rijdt deze lijn zelfs door tot de Loevesteinstraat, iets wat vooral studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost aan de Beukenlaan goed moet uitkomen.

Student uit Oosterhout

Werd hoogstens tijd als je mij vraagt. Ik woon 2 minuten van de halte Hoofseweg vandaan. Vind het vervelend om de bus van 07.19 te moeten pakken om op tijd te zijn voor de les van 08.45.

2015-04-06 17:16:03