Stages: er valt nog wel wat te verbeteren

Stages vormen een belangrijk onderdeel van je opleiding. Niet alle Avansstudenten zijn echter positief over hun stageperiode. De Akademie voor Kunst en Vormgeving| St. Joost en de Academies voor Sociale Studies scoorden onvoldoendes in de Nationale Studenten Enquête 2014. In het nieuwe magazine van Punt lees je over de oorzaken van deze ontevredenheid en de oplossingen.

‘Het is onrustig binnen de organisaties waar onze studenten stage lopen’, zegt Jeanette Merks, stagecoördinator bij de Academie voor Sociale Studies in Den Bosch. ‘Zorg en ondersteuning zijn nu de verantwoordelijkheid van de gemeente. Organisaties weten niet waar ze aan toe zijn en de functie van een stagiair staat dan als eerste op de tocht.’

Hossen in de bossen
Studenten hebben over het algemeen weinig tot geen geld. Toch wil iedereen genieten van zijn studententijd. In Punt 7 uiteenlopende tips om met een krap budget toch te ‘overleven’: van kleding ruilen en mailtjes sturen naar de klantenservice tot hossen in de bossen.

Hoewel de Google glass niet het doorslaande succes is geworden dat gadgetsite van tevoren voorspelden, zijn we nog lang niet af van smart glasses. In het nieuwe magazine lees je hoe derdejaarsstudenten Elektrotechniek in Den Bosch applicaties ontwikkelen voor high tech brillen. ‘Uiteindelijk gaan we ook de mens automatiseren.’

Dom blondje
In Punt 7 ook het antwoord op de vraag ‘Waarom noem je iemand een dom blondje?’, de escape room van Avans, stage lopen op Barbados en nog veel meer.

Het nieuwe magazine ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is hier online te lezen.

Peter Pennartz (op persoonlijke titel) Docent ASIS

2015-05-20 08:24:09

Peter Pennartz

beloond wordt met gratis nieuwe artikelen. Nood breekt wet schrijft de redacteur in het artikel. Welke nood? Onstilbare zucht naar chips, da’s pas nood. Heerlijke tip, en dat allemaal terwijl Avans streeft naar een kwalificatie voor duurzaamheid.

2015-05-20 08:23:34

Peter Pennartz

over hoe rond te komen van een studentenbudget. Een briljante tip is om te liegen. Wil je een pizza of gratis biertje? Bel dan gewoon de klantenservice van een bedrijf, jok (mooi woord) dat het product dat je kocht waardeloos is en hoop dat je leugen

2015-05-20 08:23:00