Tour d’Avans: fiets mee voor het goede doel

Vrijdag is het zover! De Tour d’Avans gaat 29 mei van start. De Avansfietstocht gaat via de drie Avanssteden om gezamenlijk in Tilburg te eindigen. Het geld dat wordt opgehaald met de Tour wordt gedoneerd aan het goede doel zoals KiKa.

Studenten en medewerkers kunnen tijdens Tour d’Avans mee fietsen of wandelen om geld op te halen. Je kunt kiezen uit een fietsroute van 100 kilometer langs de drie Avanssteden. Of kies een verkorte route van 50 kilometer. Dit jaar start er vanuit iedere stad een team en er wordt gezamenlijk geëindigd in Tilburg.

Inschrijven
Honderd studenten en medewerkers hebben zich opgegeven om mee te fietsen. Het minimum sponsorbedrag voor studenten is 20 euro. Voor medewerkers van Avans is dat 30 euro. Voor dat bedrag krijg je een lunch en snack voor onderweg. Daarnaast krijg je het officiële Tour d’Avans shirt.

Goede doelen
Het opgehaalde geld van Tour d’Avans wordt over verschillende goede doelen verdeeld. Je moet bij je inschrijving melden waarvoor je wil fietsen. De Tour d’Avans wordt dit jaar gereden voor acht doelen zoals Alpe d’HuZes, Tour for Life, Tour de KiKa, Tour du ALS.

Spaak
Studieverenigingen van Avans hebben gefeest om geld op te halen. De studieverenigingen Bold, Comm.on, Merlijn, Midas, Oase, Socialize, Virgo en We-Fi organiseerde een benefiet feest SPAAK. De opbrengsten van het feest gaan naar de Tour.

Aanmelden voor de Tour kan hier.