Deze Avansstudenten strijden in de Battle of the Bands

Tijdens de Battle of the Bands strijden diverse studentenbandjes voor een plek op het HBO Introfestival. Daarnaast wint de beste band studiotijd om een nummer op te nemen. De wedstrijd in Den Bosch vindt plaats op 3 juni in P79 en in Breda op 4 juni in café Het Hijgend Hert. De entree is gratis. De Avansstudenten die meedoen stellen zich voor:

Naam: Felix van Sebillé
Opleiding: vierdejaarsstudent Werktuigbouwkunde, Den Bosch
Instrument: Bassist
Band: New Dutch Generation
Genre: rock. Denk hierbij aan Juliette and the Licks.

‘Ik ben erg verheugd dat ze aan beginnende bandjes een kans bieden om voor duizenden leeftijdsgenoten te spelen’, zegt Felix. Muziek maken en studeren is niet altijd makkelijk te combineren. ‘We repeteren vaak op zondagavond en treden twee keer maand op, dat gaat altijd door. Ook als iemand de dag erna tentamen heeft. Op 15 mei kwam ons eerste album Metempsychosis uit. De komende maanden hebben we een zevental optredens staan. In juli en augustus reizen we af naar Andalusië, Spanje, om te werken aan een tweede album.’

Naam: Thomas van der Moezel
Opleiding: eerstejaarsstudent Werktuigbouwkunde, Breda
Instrument: tweede gitarist en vocals
Band: No More Jack
Genre: rock. Geïnspireerd op Arctic Monkeys, Foo Fighters en Red Hot Chili Peppers.

‘Ik hoop dat we tijdens de Battle een toffe avond hebben met de andere bands en het publiek kunnen vermaken. Het niveau is volgens mij vrij hoog, dus het wordt een interessante avond’, aldus Thomas. ‘We spelen regelmatig doordeweeks en dan ben je ‘s avonds pas laat thuis en dan moet je de volgende dag gewoon weer lekker het eerste uur op school staan. Het is dus wat hectisch, maar ik wil met mijn studie én met de band slagen, opgeven is dus geen optie.’

Naam: Bandy Huijgers
Opleiding: vierdejaarsstudent Communication & Multimedia Design, Breda
Instrument: gitarist en lead vocals
Band: Johnny Jester
Genre: rock. De groep wordt geïnspireerd door bands als Muse, Kings of Leon en Arctic Monkeys.

‘Voordat ik begon aan mijn studie heb ik overwogen om professioneel muzikant te worden.’ Omdat je als muzikant niet zeker bent van een goed salaris is Bandy gaan studeren. ‘Muziek blijft eigenlijk mijn eerste liefde’, zegt Bandy. ‘Ik zorg dat ik school in goede banen leid en daarnaast gaan veel van mijn vrije uren uit naar songwriting, producen of lekker jammen met vrienden.’ De Battle is een kans om in de schijnwerpers te staan. Graag zou de band op grote festivals te zien zijn zoals Paaspop of Lowlands.

Line-up Den Bosch
Witlof