Trotse studenten bij eindexposities AKV|St.Joost

De Akademie voor Kunst en Vormgeving|St.Joost in Breda en Den Bosch zijn komende dagen weer omgetoverd tot een grote expositieruimte. De vers afgestudeerde kunstenaars laten van 4-8 juli hun kunstwerken zien.

Op beide locaties staan de studenten klaar om een rondleiding te geven langs hun werken. Niet alleen kunnen ze over hun eigen werk vertellen, ze zijn ook getraind om de werken van hun studentcollega’s uit te leggen.

Bellen blazen in Breda
In Breda, bij de studenten van Beeldende Kunst, komt een mix van schilderijen, performances en andere abstracte kunst je tegemoet. Zo staat Imke Zeinstra op een wel hele bijzondere manier bellen te blazen en kocht Maud van den Beken haar eigen stukje grond van Avans om bewust te worden van je positie in de ruimte en op aarde. Lea Theunissen tovert met woorden en viert op 4 en 7 juli het ‘woord’ met wijn en fruit.

Nachtmerries in Den Bosch
In Den Bosch bij de afdeling Illustratie staat Lotte Brons met haar eigen moestuintje. ‘Je hebt niet veel ruimte nodig om iets groots maken’ en waarbij ze een informatie boekje over het kweken van je eigen tuintje illustreerde. Marieke Hartingsveld toont een prentenboek over nachtmerries en sektes, terwijl Stevie Passon een prentenboek heeft gemaakt over het verlies van moeder en vrouw, waarbij ze poppen van karton maakte.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/nl_NL/all.js#xfbml=1”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Posted by Punt Avans on vrijdag 3 juli 2015

Nieuwsgierig naar alle kunstwerken? De eindexposities zijn van 4 t/m 8 juli op beide locaties te bewonderen van 11.00 uur tot 18.00 uur. Op dinsdag zijn de academies tot 21.00 uur open.

Breda:
Beukenlaan 1
Beeldende Kunst, Illustratie, Animatie, Film, Fotografie, Grafisch Ontwerp, Ruimtelijk Ontwerp.

Den Bosch:
Onderwijsboulevard 256
Beeldende Kunst, Grafisch Ontwerp, Illustratie.

Liza Wolters

Lotte! het is Maud van den Beuken ipv Beken :)

2015-07-06 19:18:53