Dit gebeurde er in je vakantie bij Avans

School is iets dat in jouw zomervakantie niet bestaat. Toch gaat het leven op Avans gewoon door. Dit heb je gemist!

Nieuwe vloer
Op de Hogeschoollaan in Breda werd de vloer op de beneden verdieping eruit gehaald. Het hele gebouw zat de afgelopen weken flink onder het stof.

Een groot deel van de vloer bij #Avans in #Breda is er inmiddels uitgesloopt. #stof #puin

Een foto die is geplaatst door Punt Avans (@puntavans) op 24 Jul 2015 om 3:25 PDT

Binnenkort wordt er nieuw beton gestort op de vloer van #Avans in Breda. Ondertussen ligt het stof zelfs op de 4e verdieping.

Een foto die is geplaatst door Punt Avans (@puntavans) op 31 Jul 2015 om 3:57 PDT

Escape Room
In de gloednieuwe Xplora aan de Lovensdijkstraat, Breda, werd een echte Escape Room gebouwd. Deze werd gemaakt door studenten van de opleiding Forensisch Laboratorium Onderzoek. Eerder was The Vault Avans Hogeschool Breda al op de Hogeschoollaan te spelen. De Escape Room speelt zich af in de maffiawereld en kost 2 euro p.p.

Nieuw inrichting Xplora
Naast de nieuwe Escape Room kreeg Xplora aan de Lovensdijkstraat ook een nieuwe inrichting. Wil je alvast een voorproefje voordat je weer naar school moet? Bekijk de foto’s dan hier:

Nieuwe Xplora Lovensdijkstr. Breda

Cactusman
Oud-student Jelle van Meerendonk studeerde aan het begin van de zomer af aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost met zijn korte animatiefilm ‘A morning without coffee’. Daarin verandert de hoofdpersoon in een cactus die verliefd is op een ballon. Tegen NRC vertelt Jelle: ‘Het gaat over een relatie die voorbij is. Je wilt iemand nog heel graag, en ook niet. De cactusman, dat staat voor irritaties. In de nieuwe wereld ontmoet hij een nieuwe liefde, terwijl de astronaut nog steeds koffie probeert te drinken. Ik heb het abstract en symbolisch gehouden, maar de meeste mensen zullen er wel een soort van lovestory uithalen.’

Jelle Meerendonk

Extra locatie Tilburg
Wees voorbereid. Vanaf dit schooljaar is er een nieuwe locatie bij in Tilburg en wel aan de Sportweg 15. Dat ligt achter het hoofdgebouw. Goed op je rooster kijken dus.

Is jouw studie populair?
Afgelopen schooljaar is het aantal studenten dat Verpleegkunde ging studeren met wel twintig procent gedaald. Studies die gericht zijn op milieutechnologie deden het dan juist weer heel goed.
De top vijf meest gestegen studies:

Milieutechnologie algemeen (53%)
Delfstofwinning (34%)
Scheikunde algemeen (29%)
Aardwetenschappen (24%)
Voertuigtechniek (20%)

Hoe populair jouw opleiding is, vind je hier.

Beste werkgever
Tenslotte werd de hogeschool genomineerd voor de titel Beste Werkgever 2015. Naast Avans dingen onder andere nog tien andere onderwijsinstellingen mee naar de titel.