HBO Intro Festival Den Bosch in nieuw jasje

Een nieuwe locatie, een heuse hang out en maar liefst twee afterparties. Het Bossche HBO Intro Festival dat op donderdag 3 september plaatsvindt, is in een nieuw jasje gestoken. Om 17.00 trapt house-dj De Hofnar het festival af.

Het studentenfestival vindt dit jaar voor de eerste keer plaats op het Residentieplein in Den Bosch. Dit plein ligt aan de Onderwijsboulevard, tegenover de HAS Hogeschool. Hester Klein Tijssink is een van de organisatoren en ze hoopt dat de nieuwe locatie ‘studenten beweegt meteen na hun lessen naar het festival te komen’. Om die reden is er dit jaar ook een bewaakte garderobe waar studenten hun spullen kwijt kunnen.

Foodtickets
Ook voor een warme hap kunnen de studenten op het festival terecht. ‘Er staan drie foodtrucks op het terrein, dus er is voor ieder wat wils’, aldus Hester. Studenten kunnen in de voorverkoop een foodticket kopen. ‘Deze foodtickets kosten vijf euro en zijn goed voor een maaltijd en een drankje.’ Let op: De foodtickets zijn op het festival tot 19.00 in te wisselen. Op het festival zelf betaal je meer.

Maandag 31 augustus worden de foodtickets tussen 10.00 en 14.00 verkocht in de hal van Avans Den Bosch. Munten zijn verkrijgbaar op het festivalterrein en kosten twee euro per stuk. Tussen 17.00 en 19.00 geldt een happy hour-tarief van 1,50.

HBO Intro Hang Out
De foodtrucks kun je op het festivalterrein vinden naast de gloednieuwe HBO Intro Hang Out, waar studenten rustig kunnen zitten. Hester: ‘Hier kun je kennismaken met studie- en studentenverenigingen uit Den Bosch. Ook jongerenorganisatie B*There en de Jongerenambassadeurs van de gemeente Den Bosch zijn van de partij.’

De hang out is ook een aanrader voor muziekliefhebbers. Het Bossche poppodium W2 organiseert hier elk uur een popquiz.

Nog niet uitgefeest?
Alle studenten die na 23.00 nog energie hebben, kunnen kiezen uit twee locaties om nog even door te feesten. Deze afterparties vinden allebei plaats in de binnenstad van Den Bosch: de één in poppodium W2 en de ander in de soos van Gremio Unio, de studentenvereniging van HAS Hogeschool.

HBOIntroDB2014-max

Acties op Facebook
De organisatie van het Bossche festival heeft enkele acties rondom het festival georganiseerd, waarmee je munten kunt winnen. Ook kan de organisatie nog wat hulp gebruiken bij de op- en afbouw van het festival. Studenten die willen helpen, worden ‘uitbetaald’ in munten.

Meer informatie over het HBO Intro Festival in Den Bosch is hier te vinden. Het festival wordt georganiseerd voor nieuwe studenten van Avans Hogeschool, Fontys Hogescholen en de HAS Hogeschool, maar ook ouderejaars zijn welkom. Zorg wel dat je je studentenpas bij je hebt!

Op donderdag 10 september vindt het HBO Intro Festival in Breda plaats.