Genomineerden Avans afstudeerprijs 2015 bekend

Van samenwerkend leren op de basisschool tot behandelingsmethoden voor borstkanker. Het zijn twee van de onderwerpen die genomineerd zijn voor de Avans afstudeerprijs 2015. Vijf net-afgestudeerden maken kans op de prijs van 1.500 euro.

Denise Janssen, net-afgestudeerd aan de Juridische Hogeschool in Den Bosch, is genomineerd met haar scriptie over het belang van het kind in conflictsituaties. Sorraya Popal, net-afgestudeerd bij Chemie in Breda, heeft het effect onderzocht van gecombineerde behandelingsmethoden voor borstkanker.

Fabrikant van vliegtuigen en treinen
Jacqueline Hakkens deed voor haar deeltijdstudie Human Resource Management onderzoek bij het UWV naar human resource-taken binnen de afdeling Sociaal Medische Zaken. Danique Backx, net-afgestudeerd bij de Pabo in Breda, schreef een scriptie over samenwerkend leren in de onderwijspraktijk. Yannick Bierman studeerde International Business and Management Studies in Breda en onderzocht voor een Canadese fabrikant van vliegtuigen en treinen de toepassing van een intern sociaal netwerk.

Uitreiking
In totaal zijn er twintig afstudeerprojecten ingezonden, daaruit is bovengenoemde short-list samengesteld. Alle genomineerden maken kans op de geldprijs van 1.500 euro.
Op 22 oktober wordt de winnaar bekendgemaakt. De bijeenkomst start om 15.00 uur bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Breda. De genomineerden geven tijdens de prijsuitreiking een korte presentatie over hun scriptie.

Vorig jaar ging de Avans afstudeerprijs naar Communication & Multimedia Design student Mark de Reijer voor zijn robot die emoties kan aanvoelen.