Brons voor Avansteam in Texas: ‘Unieke ervaring’

world case competition -maxVier Avansstudenten hebben afgelopen week in Texas de derde plaats veroverd in de marketingwedstrijd Worldwide Case Competition voor studenten van universiteiten en hogescholen. ‘Het was echt een unieke ervaring’, zegt Brent Hoogerwerf vierdejaarsstudent Commerciële Economie.

Naast Brent bestond het Avansteam uit Remie Bastiaansen, Luna Verano en Diana Pantaia. Zij moesten in de halve finale met een klein verschil (5-6) de Canadese universiteit Prince Edward Island voor laten gaan. Die won later in de finale zilver. Het goud ging naar de Canadese universiteit Carleton.

Vier uur de tijd
De Case Competition is een van de oudste wedstrijden op het gebied van international business. Studenten krijgen in groepjes van vier, vier uur de tijd om een oplossing te vinden voor een bepaalde case. Van de studenten wordt veel creatief denken verwacht. ‘De enige hulpmiddelen die je heb zijn een theorieboek en een computer met Microsoft Office. Je mag niet op internet’, zegt Brent.

Brent had vooraf niet gedacht dat Avans het zo ver zou schoppen. ‘Ik dacht dat we in het nadeel zouden zijn omdat de meeste andere teams Engelstalig waren, maar de jury keek vooral inhoudelijk naar de oplossingen.’

Speciaal gevoel
De vier Avansstudenten zijn eind augustus geselecteerd door docent Virgil van de Gevel na een aantal kwalificatierondes. ‘Daarna hebben we maanden geoefend op verschillende cases’, zegt Brent die het toernooi in Texas echt niet had willen missen. ‘Je bent daar samen met een grote groep internationale studenten die allemaal onder dezelfde druk staan. Dat geeft een heel speciaal gevoel.’

Zondag zijn de Avansstudenten teruggekomen in Nederland. ‘Nu moet ik weer volle bak aan de slag met afstuderen. Dat is ook leuk.’

Fred Cahuzak

Congratulations to the whole team. You represented Avans in a perfect way. We can be proud of you. It once more shows the high level of our students and our education.

2016-03-09 12:38:24