Animatie kunststudenten opgenomen in stadsarchief Breda

De animatie die derdejaarsstudenten Animatie van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St.Joost maakten over de historie van het Kapucijnenklooster in Breda is zo interessant dat het Stadsarchief van Breda de animatie in haar collectie heeft opgenomen.

Derdejaarsstudenten Illustratie en Animatie kregen de opdracht om de historie van het oude Kapucijnenklooster aan de Schorsmolenstraat in Breda weer tot leven te brengen tijdens de expositie Small Stories in Silent Buildings.

Nieuwe dimensie
Studenten Marjan, Willem, Romee en Felicity kwamen al vrij snel op het idee om het verhaal in boekvorm te vertellen. Marjan: ‘We wilden de geschiedenis van het klooster vertellen in een andere dimensie.’

Met de hand sneden de animatoren alle illustraties uit, om vervolgens een stop-motion animatie te maken. ‘We hebben de laatste paters die in het klooster woonden benaderd of zij het verhaal wilden inspreken. Dat vonden ze heel gaaf om te doen.’

Veel interesse
Niet alleen het Stadsarchief heeft interesse getoond. Verschillende bedrijven deelden de video op hun facebookpagina’s en ook de EO plaatste een interview met de studenten online.

De paters uit het klooster in Breda zijn verhuisd naar Den Bosch. Daar zullen de studenten hun animatie binnenkort presenteren.

Angelique

Mooi! Ik vind het erg leuk gedaan! Tof dat het stadsarchief dit in haar collectie heeft opgenomen. Groot compliment toch?

2016-05-04 15:49:43

Sjuul Nelissen

Thanks! Heb 'm aangepast

2016-05-03 13:13:48

Ano

Gave en originele vormgeving!

2016-05-03 11:19:31

Ano

"... in een andere dementie"? Waarschijnlijk wordt bedoeld "... in een andere dimensie", of misschien gewoon "vorm".

2016-05-03 11:18:05

Laurens

‘We wilden de geschiedenis van het klooster vertellen in een andere dementie.’ Ik hoop toch echt dat ze het woord dimensie gebruikt heeft in plaats van de ziekte dementie.

2016-05-03 10:58:45