Bredase Avans dj’s strijden vanavond voor plek op HBO Intro

Battle of the dj's max

Op 26 mei battlen vijf dj’s in café Proost in Breda voor een felbegeerde plek op het HBO Intro Festival van 8 september. De drie Avans dj’s stellen zich alvast voor.

TomandJerick

Wie: Tom and Jerick, Lesley Hermsen, vierdejaarsstudent Communication & Multimedia Design Breda en Thomas Bos, student werktuigbouwkunde aan Hogeschool Rotterdam
Luister: Soundcloud

Fuck genres, love music.’ Dat is het motto van dj-duo Tom and Jerick. Ze draaien al langer apart onder de namen Jerick Salvain en Tom Fresh, maar sinds een jaar ook samen. Lesley: ‘Onze muziek is niet te omschrijven. We willen alles kunnen doen wat er op ons pad komt, dus we blijven niet binnen één genre. Onze optredens zijn altijd een verrassing.’ De twee staan regelmatig op het podium, Lesley ruim vijftig keer per jaar, maar willen meer naamsbekendheid in Nederland. ‘We willen de boel op stelten zetten. Het HBO Intro willen we echt op onze naam hebben staan.’

Het begon voor Lesley toen hij zich bij een feest naar binnen blufte. ‘Ik wilde heel graag draaien en heb toen tegen de organisatie gezegd dat ik steengoed was en dat ze me echt een kans moesten geven. Ik had nog nooit in m’n leven gedraaid, maar ik moest het proberen en het publiek vond het te gek!’

De zekerheid1

Wie: De Zekerheid, Hayo IJpelaar, tweedejaarsstudent Communication & Multimedia Design, Breda en Boaz IJpelaar en Niels Verweij, beiden studenten uit Amsterdam.
Luister: Soundcloud

De Zekerheid bestaat pas drie maanden, maar heeft al dertien optredens gehad. Hayo: ‘Onze muziekstijl kun je alleen maar omschrijven als “escalatie”. We draaien álles. Van trap tot techno en van hardstyle tot hele vieze house.’ Boaz en Niels draaiden al langer op huisfeestjes en vroegen Hayo mee te doen. Zo ontstond De Zekerheid. Hayo: ‘We zijn er eigenlijk altijd samen wel mee bezig. De hele dag door wordt er een beetje ge’appt, ideeën gedeeld en nummers doorgestuurd. Er moet natuurlijk promotiemateriaal worden gemaakt, we zijn bezig met een website, we zijn constant op zoek naar nieuwe muziek en de administratieve kant vergt ook altijd aandacht.

Tot nu toe draaide het trio alleen nog maar in Amsterdam, maar ze kunnen niet wachten om de rest van Nederland te veroveren.

Boevenbende

Wie: Boevenbende, Tibor de Kroon, tweedejaarsstudent Communicatie in Breda. Draait samen met: Jeffrey van den Wildenberg, Geert Hendriks en MC Tim Frenken.
Luister: Soundcloud

Ook de Boevenbende laat zich niet in een hokje plaatsen qua muziek. Tibor: ‘We hebben alle vier een andere achtergrond als het om muziek gaat, dus wij draaien van alles door elkaar, als we het maar leuk vinden. Dit kan urban en trap zijn, maar ook hardstyle of moombahton.’ Het kwartet bestaat pas een jaar, maar staat bijna wekelijks op het podium. Tijdens het Waterjump Festival hosten de jongens zelfs hun eigen podium.

Tibor: ‘Ik heb ons ingeschreven voor het HBO Intro Festival omdat ik er zelf al jaren naar toe ga en het een prima feest vindt. Ik weet zeker dat wij de battles kunnen winnen.’

26 mei staan de Avans dj’s samen met dj’s Dennis Heijnen en Vincent O. in café Proost tijdens The Battle of the DJ’s.