Muzikale Avansstudenten grijpen naast plek op HBO Intro Festival Den Bosch

battles2016pandaromance-max

Vijf bands en zes DJ’s streden gisteravond om een plekje op het HBO Intro Festival in Den Bosch tijdens de Battle of the Bands en de Battle of the DJ’s. Uiteindelijk gingen DJ Ravish en de Tilburgse band Panda Romance er met de felbegeerde prijs vandoor. De vier Avansstudenten die deelnamen aan de wedstrijd wonnen niet.

De Bossche battles werden dit jaar voor het eerst gelijktijdig uitgevochten én verhuisden naar een nieuwe locatie, namelijk poppodium W2. Getuige de halflege zalen wist het publiek de nieuwe locatie nog niet zo goed te vinden, maar de sfeer was goed en het niveau was hoog.

battles2016cas-max

DJ Output
In het W2-café mochten zes jonge DJ’s het publiek laten horen wat ze kunnen. Een van hen was Avansstudent Cas van de Put, die onder de naam DJ Output inmiddels zo’n vier jaar plaatjes draait. ‘Het ging niet helemaal zoals ik het in mijn hoofd gepland had, maar het draaien zelf ging op zich prima’, aldus de student Bouwkunde. Hoewel hij een hoop mensen aan het dansen kreeg, ging de winst naar DJ Ravish.

battles2016gitarist-max

Bandjes kijken
In de W2-zaal traden gelijktijdig vijf bands op. Opener Panda Romance wist uiteindelijk de wedstrijd te winnen. Haunt HoundThere There, Pulse en Curly Ice, de laatste drie met een Avansstudent in de gelederen, gingen met lege handen naar huis, al kreeg Curly Ice het publiek in beweging met punk-covers van Pharrell’s ‘Happy’ en ‘Faith’ van George Michael.

De battles in Breda staan over twee weken gepland. Op dinsdag 24 mei nemen verschillende bands het tegen elkaar op, en op donderdag 26 mei staan zes DJ’s tegenover elkaar.