NSE: Avansstudenten wachten te lang op hun cijfer

tentamens-toetslokaal-maxEen deel van de Avansstudenten vindt dat ze te lang moet wachten op resultaten en beoordelingen, zo blijkt uit de cijfers van de Nationale Studenten Enquête. Bij vijf academies is het echt een punt van aandacht.

Studenten van de Academie voor Bouw en Infra, de Academie voor Communicatie en User Experience, de Academie voor Deeltijd, de Academie voor Gezondheidszorg en de Academie voor Veiligheid en Bestuur zijn ontevreden over de tijdsduur van het bekendmaken van resultaten en beoordelingen. De Academie voor Communicatie en User Experience scoort het laagst met een 2,68 (op een schaal van 1 tot 5). Bekijk hier hoe de academies scoren op diverse onderdelen.

Lesroosters en voorbereiding op stages
Over de hele linie zijn Avansstudenten meer tevreden dan vorig jaar. Toch zijn er nog wel aandachtspunten voor de diverse academies en Avansbreed zoals het tijdig bekendmaken van lesroosters, wijzigingen in de roosters en de voorbereiding op stages.

Op basis van de NSE-resultaten van vorig jaar heeft Avans onder meer ingezet op verbetering van een aantal zaken rond roosters en stages. De tevredenheid over de roosters is gestegen maar voldoet nog niet aan de eisen die Avans aan zichzelf gesteld heeft. Dat geldt ook voor stagebegeleiding. De hogeschool gaat door met de ingezette plannen om beter in beeld te krijgen hoe de stagebegeleiding verloopt.

Peter Bruis

Academie voor Communicatie en User Experience scoort het laagst met een 2,68 (op een schaal van 1 tot 5).. Grappig op dit punt "Communicatie en user experience".

2016-05-20 13:36:39