Beschikbare werkplek afhankelijk van tijdstip

'Heb jij altijd een werkplek?', is de vraag die gesteld werd aan lezers van Punt. 24,6 procent van de respondenten gaf aan dat dit vooral afhankelijk is van het tijdstip. 22,5 procent vindt het altijd druk in Breda. In Den Bosch geldt dit voor 15,9 procent, 14,8 procent daarentegen zegt dan weer dat het geen probleem is om een werkplek te vinden in Den Bosch. In totaal reageerden 609 lezers op de poll.

Nationale Studenten Enquête

Na de verhuizing van de Juridische Hogeschool en de Academie voor Sociale Studies Den Bosch naar het Hervenplein en de verbouwing van de locatie aan de Onderwijsboulevard zijn er meer werkplekken vrijgekomen bij Avans in Den Bosch. Dat is terug te zien in de resultaten van de NSE. In 2010 waardeerden de Bossche studenten de beschikbaarheid van werkplekken nog met een 2,3 (op een schaal van 0 tot 5), in 2011 was dat een 2,49 en afgelopen jaar 3,17.

{mosimage}Tilburgse Avansstudenten geven geen voldoendes voor werkplekken. Zij waardeerden in 2010 de beschikbaarheid van werkplekken met een 2,28. In 2011 een 2,29 en in 2012 een 2,36. Wel een stijgende lijn, maar ook een teken van blijvende ontevredenheid op die locatie. Misschien dat daar in september verandering in komt na de ontwerpwedstrijd door de Tilburgse studentenraad.

Breda

Bij Avans in Breda is werkplekken de afgelopen drie jaar geen groot probleem geweest. In de NSE van 2010 gaven Bredase studenten een 3.05 voor de beschikbaarheid van werkplekken. In 2011 een 3,13 en in 2012 een 3,21.

De NSE van 2013 loopt nog tot en met aanstaande zondag. Je kunt via deze link je mening geven over werkplekken op Avans en andere zaken die te maken hebben met onderwijs. [AR]