Eerstejaars onderzoeken sportwinkel

Eerstejaarsstudenten Small Business en Retail Management  in Den Bosch gaan de marktpositie en de mogelijkheden van sportwinkel SPORT 2000 onderzoeken.  Ze doen onderzoek naar de marktpositie van de bestaande winkels en onderzoeken nieuwe potentiële vestigingsplaatsen.

‘We waren voor blok twee op zoek naar een leuk bedrijf dat studenten aanspreekt. Zo kwamen we bij het idee van een sportwinkel. We zijn langs geweest op het hoofdkantoor en de directie zag daar wel iets in’, vertelt docent Wil van den Heuvel.

Witte vlekken
SPORT 2000 wil uitbreiden met meerdere vestigingen. De eerstejaars studenten gaan de mogelijkheden onderzoeken. Van den Heuvel: ‘Ze moeten op zoek naar de witte vlekken op de kaart. Waar zit de concurrentie, hoe zit de markt in elkaar en wat zijn de opties.’

Eerst praktijk
Geen simpele opdracht voor eerstejaarsstudenten in het tweede blok. ‘Ze moeten meteen de straat op en écht aan de slag. We hebben dit studiejaar de projectopzet aangepast. Simpel gezegd eerst de praktijk en daarna pas de theorie. Ik denk dat studenten daar erg enthousiast van worden. Ze maken gelijk kennis met het werkveld’, aldus van den Heuvel.

De studenten met de beste drie rapporten, mogen dat aan SPORT 2000 presenteren. Ook alle andere onderzoeken worden door het bedrijf gelezen en in overweging genomen.

anoniem

@Hoi afstuderen binnen je eigen onderneming wordt verboden door de academie. Wat betekent dat ik mijn tijd moet gaan steken in een onderzoek dat na de stage op de plank verdwijnt. Terwijl andere hogescholen ondernemen juist stimuleren.

2013-11-10 17:27:06

Roy

Een leuke opdracht voor de eerstejaars studenten, leuke dan destijds 'de Kosmos'

2013-11-05 14:12:50

Ron

@anoniem, ik kan mezelf daar niet in vinden. Ik heb zelf naast de opleiding SBRM aan de Avans in 's-Hertogenbosch een onderneming gehad, ging prima. In goed overleg is daar veel mogelijk.

2013-11-05 12:01:35

Hoi

@anoniem, hoe bedoel je dat precies, eventueel concrete voorbeelden. ik ervaar dat namelijk niet zo.

2013-11-05 09:41:56

anoniem

Misschien moet Avans 's-Hertogenbosch wel even de naam van de opleiding en de academie aanpassen. Aangezien alle pogingen tot ondernemerschap worden afgekeurd, bemoeilijkt of geblokkeerd zou een opleiding Retailmanagement onder de AMI beter zijn.

2013-11-05 07:56:09