Xplora krijgt uitgebreide Engelstalige boekencollectie voor Pabo Breda

In het teken van de Kinderboekenweek heeft de Bredase organisatie The Little English Library (TLEL) samen met The American Book Centre (ABC) ruim tweehonderd kinderboeken gedoneerd aan Xplora Breda. Daarmee beschikt Avans nu over de meest uitgebreide Engelstalige boekencollectie voor pabostudenten in Nederland.

The Little English Library maakt het op deze manier mogelijk voor studenten om vanuit de opleiding Pabo boeken mee te nemen naar hun stageadres. ‘Pabostudenten geven Engelse les. Eerst moesten ze vanwege een te kleine collectie op school zelf boeken meenemen. Nu kunnen ze kiezen uit een uitgebreide collectie met de meest recente titels. Het verhoogt uiteindelijk het niveau van de lessen die ze geven”, stelt Tatia Gruenbaum, Avansdocent en oprichtster van TLEL.

Een groot succes
Begin februari begon Gruenbaum met het project Books in a Boxwaar basisscholen vanuit heel Nederland gratis een doos Engelstalige kinderboeken konden aanvragen. Daarmee wil de Avansdocent het Engelse taalonderwijs op basisscholen in Nederland bevorderen. Dat werd landelijk een groot succes. Gruenbaum gaf in april al aan dat ze graag met de Pabo wilde samenwerken.

‘Dankzij de steun van ASIS is The Little English Library uitgegroeid tot een landelijk succes. Door de samenwerking met ABC kunnen we het Engelse taalonderwijs in Nederland nog beter ondersteunen’, aldus Gruenbaum.