Avans laat 10.000 euro liggen bij Innovation Challenge

innovationchallenge2015-max
‘Leren presenteren in virtual reality’ behoort niet tot de tien meest innovatieve ideeën van de Innovation Challenge 2015. Het idee van Avansdocent Roel Steendijk en student Phaidra Rullmann schopte het tot de top 20, maar greep naast de prijzen.

Drie Avansduo’s deden er in totaal mee aan de Innovation Challenge van ICT-organisatie Surf. Het idee van de docent en student van Advanced Business Creation in Den Bosch schopte het als enige Avans-inzending tot de beste 20.

Virtuele presentatietraining
Dinsdag presenteerde het duo hun idee voor een virtuele training op de Onderwijsdagen 2015. Wij gaan een virtuele training ontwikkelen voor studenten om hun presentatie te oefenen voor een congres. Presentatietrainingen voor de klas worden vaak als onrealistisch ervaren en sluiten niet aan bij ervaringen in het toekomstige werkveld. Dit gaan wij oplossen met behulp van virtual reality.’

10 x 10.000 euro
Tien ideeën van hogescholen en universiteiten wonnen 10.000 euro om hun idee te ontwikkelen. De Universiteit van Tilburg is een van de gelukkigen met het idee voor een betaalbare en mobiele versie van een conference-room.