Studentenrecept voor de feestdagen: chocolademousse met pindakaas

De feestdagen staan voor de deur. Tijd om de keuken in te duiken! Heeft je moeder je gevraagd een gang voor het kerstdiner te verzorgen, of moet je iets meenemen naar je schoonouders? Geen paniek, met dit recept van Food by Sann steel jij de show tijdens de feestdagen. En het is ook nog eens gezond (maar dat proef je niet).

Gezonde en simpele chocolademousse met pindakaas
Voor 2 personen:

Ingrediënten

• 2 el 100% pindakaas
  • 2 el ahornsiroop (je kunt ook agavesiroop, honing of suiker gebruiken)
  • 15 gram cacaopoeder
  • 2 bananen
  • 250 gram kwark (je kunt eventueel lactose vrije of plantaardige kwark kiezen)
  • 1 tl vanille-extract
  • 1 handje chocolate chips en pinda’s

Bereiding

1. Prak de bananen met een vork en meng met de kwark en het cacaopoeder
  2. Meng hier ook de ahornsiroop, pindakaas en het vanille-extract doorheen.
  3. Verdeel de chocolademousse over twee glaasjes en top af met de chocolate chips en pinda’s.

Tip: Wil je je dessert extra lekker maken? Doe nog een klein beetje ahornsiroop bovenop de chocolademousse of verdeel er wat extra pindakaas overheen!

Laat in de comments weten wat je ervan vindt.

Iedere maand een recept
Recepten die gezond zijn, makkelijk om te maken én er fancy uitzien. Oud-Avansstudent Sanne van Lierop bedenkt ze helemaal zelf en publiceert ze op haar Instagrampagina Food by Sann. Iedere maand deelt Punt een van haar recepten. Dit kerstdessert is het eerste. Benieuwd wie Sanne is? Ze stelt zich voor in dit interview.