Extra toezicht Onderwijsboulevard

Er komt verscherpt toezicht rondom de studentenflat aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Dit naar aanleiding van de brandstichtingen van de afgelopen week. Dit melden bewoners van de flat en de politie.

In een week is de studentenflat en de onmiddellijke omgeving drie keer geteisterd door brand. Een brand ontstond op de zesde verdieping van de flat. De dagen erna gingen twee auto’s in vlammen op. Het is nog onduidelijk of de branden verband hebben met elkaar.

Niet uitzonderlijk
‘Helaas is dit niet uitzonderlijk voor een grote stad van deze omvang’, zegt een woordvoerder van de politie. ‘Het is zeker opvallend dat dit in korte tijd gebeurt, maar we behandelen de drie branden los van elkaar.’

Camera’s
De bewoners van de flat willen graag dat er camera’s worden opgehangen op het parkeerterrein. ‘Er is wel een poort maar die staat negen van de tien keer open. Als je te voet of op de fiets bent kun je altijd binnen komen’, vertelt een student.

De eigenaar van de flat, BrabantWonen, heeft nog geen plannen om de beveiliging aan te scherpen. ‘Dat is een taak van de politie. Wij richten ons vooralsnog op de nazorg voor de bewoners’, aldus een woordvoerder van BrabantWonen.

In gesprek
Studenten in de flat geven aan zich onveilig te voelen. Met name eerstejaars- en internationale studenten hebben hier melding van gemaakt. Woensdag spreekt een delegatie hiervan en een belangengroep van de flat met BrabantWonen.

Is jouw studentenhuis brandveilig? Laat het ons weten via de poll!