Numerus fixus Juridische Hogeschool

De Juridische Hogeschool (JHS) Avans-Fontys stelt vanaf volgend studiejaar een numerus fixus in. De numerus fixus is gebaseerd op het aantal studenten dat dit jaar aan de studie is begonnen.

In 2014-2015 kunnen er dan net zoveel studenten starten als in september van dit jaar. ‘Om de kwaliteit en de kleinschaligheid te bewaken hebben we ervoor gekozen om numerus fixus aan te vragen’, vertelt directeur Gerard Hupperetz. ‘Zo kunnen we voor elke student waarmaken waar de JHS voor staat; kwalitatief en kleinschalig onderwijs.’

1 mei 2014
De aanmelddatum voor het nieuwe studiejaar is vervroegd naar 1 mei 2014. De uitslag van de loting wordt echter pas juli 2014 bekend gemaakt. Omdat de aanmelding sluit op 1 mei, hebben studenten het recht om na 1 mei te kiezen voor een andere opleiding. Indien een student toch is uitgeloot, is er nog voldoende tijd om zich aan te melden bij een andere opleiding. Er mag gekozen worden voor één lotingsstudie.