Oude bankjes, nieuw laagje verf

Er is weer plek om te zitten op de daktuinen van de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Studenten Communication & Multimedia Design (CMD) en studenten Bouwkunde uit Den Bosch hebben de oude bankjes voorzien van een nieuw likje verf.

De studenten kregen de opdracht om de bankjes op te knappen. Ze kozen er uiteindelijk voor om ze te voorzien van logo’s die de verschillende academies van Avans uitbeelden. Donkerrood en ‘Fontys-paars’ zijn de nieuwe kleuren van de bankjes geworden. ‘De basiskleur mochten we helaas niet zelf kiezen’, vertelt eerstejaarsstudent CMD Sem van Hoogstraten.

bankjes1-max

Verbinding
De achterliggende gedachte van de bankjes is ‘verbinden’. De studenten hebben dat weergegeven in logo’s en doorlopende lijnen. Sem: ‘We vonden het een mooi thema in combinatie met de verbindingsbrug die hier gebouwd wordt. Voor de ene studie is het makkelijker om een logo te bedenken dan voor de ander. Welzijn was een lastige om in een logo samen te vatten. We hebben gekozen voor twee mensen met een kindje.’ Ook de vuilnisbakken zijn voorzien van een fris laagje verf en het woord ‘vuilnis’ in diverse talen.

bankjes2-max

Aansluiten bij de klant
Projectleider van de renovatie van de Bossche tuin Oscar van den Eijnden is blij met het werk van de studenten. ‘Vanuit de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst proberen we zoveel mogelijk aan te sluiten bij de klant. In dit geval zijn dat de studenten en medewerkers die gebruik maken van de tuin. We hadden dit ook door een schilder kunnen laten doen, maar het is veel mooier als de studenten het doen.’

De studenten sluiten aan bij de gedachte van Oscar. ‘Het is geen experimentele opdracht waar je mee bezig bent, maar het is blijvend. De komende jaren lopen we hier nog iedere dag langs’, zegt eerstejaarsstudent CMD Casper Biemans.

De laatste fase van de verbouwing van de tuin is de aanleg van een verbindingsbrug tussen het dakterras en de lager liggende tuin. Eind juni moet deze brug zijn gerealiseerd.

Bekijk hieronder the making of van de bankjes.

Will Therese van Roosmalen

Bankjes zijn mooi geworden....enne....leuk filmpje :)

2014-04-15 18:50:45

Connie Comen

Toch mooi om te zien dat studenten zich hier voor in willen zetten en tegelijk hun eigen fantasie en creativiteit kunnen gebruiken. Goed van Avans om dit ook mogelijk te maken, nu alleen nog wachten op de afronding van het project en een zomerse dag.

2014-04-15 11:44:34

Ko Cakola

Ziet er erg goed uit, nu nog een mooie dag om er lekker een biertje (euh cola) te drinken

2014-04-15 10:33:44

Coos Buster

Lijkt me prettig om daar te vertoeven tijdens de warme dagen. Is een positieve toevoeging voor iedereen.

2014-04-15 08:55:43

Joseph Adriaanse

Het nuttige met het aangename combineren, daar ben ik altijd voorstander van!

2014-04-14 13:55:51

Dick Cockney

Ben dan als student toch maar weer blij dat een opleiding als CMD bestaat! Moet je nagaan dat die bankjes ook nog in oude staat daar hadden gestaan. Vind trouwens wel dat de achterliggende gedachte goed uitkomt in het nieuwe design! Lekker Sem

2014-04-14 13:33:08