Ilse van de Pas nieuwe directeur JHS

Ilse van de Pas is per 1 september de nieuwe directeur van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys (JHS). Ze volgt Gerard Hupperetz op, die na bijna elf jaar als directeur de JHS verlaat.

Van de Pas is sinds 2011 adjunct-directeur bij de Juridische Hogeschool. Daarvoor studeerde ze rechten aan de Universiteit Utrecht. Na haar studie heeft Van de Pas een aantal jaren gewerkt bij Van Lanschot Bankiers. Ze werkte als docent en vervolgens als adjunct-directeur bij de Academie voor Marketing en Business Management in Breda.

Grondlegger HBO-Rechten
Gerard Hupperetz blijft tot eind 2014 werkzaam bij de Juridische Hogeschool. Hij was 11 jaar geleden een van de grondleggers van HBO-Rechten in Nederland. ‘In het juridische wereldje is er van oudsher nauwelijks een splitsing van werk: je hebt de secretaresse en je hebt de advocaat. Daar zat nooit iets tussen. Dat is heel gek’, vertelde hij eerder in Punt.