SPARK Campus komt tot leven

De eerste lichting Avansstudenten heeft haar intrek genomen in de SPARK Campus. Het nieuwe innovatiecentrum in Rosmalen moet een broedplaats worden voor bedrijven, overheden en het onderwijs.

Een groep van honderd studenten van de Academie voor Bouw & Infra (AB&I) is onlangs begonnen met de minor Bestaande Bouw. Dit studiejaar richten de minorstudenten zich onderwerpen zoals woonzorgconcepten, leegstand en duurzaamheid. Zo onderzoeken ze de mogelijkheden voor mantelzorgwoningen en levensloopbestendige woonconcepten.

Duurzaamheid
De studenten gaan op de SPARK Campus aan de slag met onderzoeksvragen van het bedrijfsleven, de gemeente Den Bosch en de Provincie Noord-Brabant.  In het ontmoetings- en innovatiecentrum startten eerder ook zestien promovendi van de Technische Universiteit Eindhoven met onderzoek.

Smart Highway
De SPARK Campus is er op gericht om nieuwe innovatieve producten te ontwikkelen voor de bouw. Focuspunten zijn onder andere 3d-printtechnologie en energieopwekking in gebouwen. Ook het Heijmans project Smart Highway wordt verder ontwikkeld op de campus.