Plekje in Den Bosch voor Avans Ondernemerscentrum

Het Avans Ondernemerscentrum (AOC) is vanaf nu ook aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch te vinden. Het AOC verbindt het werkveld met studenten.

Studenten kunnen bij het AOC terecht voor een stage-, afstudeeropdracht maar ook voor een vervangende praktijkopdracht zodat mogelijke studievertraging wordt beperkt. Docenten kunnen er multidisciplinair onderzoek doen en banden met het (regionale) bedrijfsleven worden verstevigd.

‘De focus lag voorheen voornamelijk op Breda en onvoldoende op Den Bosch’, vertelt Anke de Geus van het AOC. ‘Studenten moesten dan voor een opdracht naar Breda komen. De Bossche studenten bleven daardoor achter.’

Plek in Den Bosch
Nu heeft het AOC een plek aan de Onderwijsboulevard (OX316) waar studenten binnen kunnen lopen op zoek naar een opdracht voor bijvoorbeeld vrije studiepunten. En met succes, want de meeste opdrachten zijn al vergeven. Ook kan er in de ruimte achter Xplora gewerkt worden aan de opdrachten.

Op zoek naar samenwerkingen
Tot nu toe komen de opdrachten voornamelijk uit de marketing, communicatie en de economische hoek. De Geus: ‘Dat komt omdat we voornamelijk begeleidende docenten hebben uit die richtingen. We zijn nog op zoek naar samenwerkingen met andere academies.’