‘Wij maakt het verschil’ bij Sociale Studies

‘Wij maakt het verschil’, het werkcongres van Academie voor Sociale Studies Den Bosch (ASH) heeft een bomvol programma. Mensen uit de zorg, welzijn en het onderwijs ontmoeten elkaar om te spreken over de veranderingen in de zorg en welzijn.

Tussen de 123 aanwezigen tijdens het congres in Den Bosch zitten veel mensen uit het werkveld en alumni. Docent Henriette van Balkom is tevreden met de opkomst: ‘We vinden het belangrijk om veel met het werkveld te doen. Vanwege kennisdeling en het is belangrijk om in contact te staan met de bedrijven waar onze studenten stage lopen.’

Dromen en nachtmerries
Tijdens het congres werd mensen gevraagd om hun droom en nachtmerrie voor de welzijnssector op te schrijven. De nachtmerries werden gezamenlijk als probleem besproken en de dromen dienden als input voor een brainstorm.

Marktplaats
Zo werd er een ‘marktplaats’ bedacht waar studenten en het werkveld elkaar kunnen ontmoeten. ‘Ik weet zeker dat er ook een aantal projecten van de grond komt. De vervolgafspraken staan al gepland’, vertelt van Balkom.

Voedselbank
In het kader van het goede doel is er tijdens het congres eten ingezameld voor de Voedselbank. De oproep leverde een volle tafel met eten op. Van Balkom: ‘We wilden graag iets doen voor het goede doel. Met de feestdagen in aankomst is er echt vraag bij de voedselbank.’