Internationaal innoveren in Den Bosch

Buitenlandse studenten en professoren overvallen deze week de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Tijdens de International Week en de International Innovation Week wordt kennis uitgewisseld en werken Avansstudenten en internationale studenten aan innovatievragen van bedrijven.

De internationale week wordt georganiseerd door de Academie voor Marketing en International Business en de Academie voor Ondernemerschap, Marketing en Innovatie. Studenten kunnen tot en met vrijdag 22 mei diverse colleges en workshops volgen.

Verdienmodel banken
Tijdens de innovatieweek buigen studenten Advanced Business Creation en Small Business Retail Management zich over enkele actuele innovatievraagstukken. Zo is een van de opdrachten wat nieuwe verdienmodellen voor banken kunnen zijn. Een andere groep studenten onderzoekt de vraag hoe met nieuwe digitale technologieën en regelgeving over privacy de meest klantvriendelijke bank kan worden gecreëerd.

Duurzaam bier
Hoe je een fiets verkoopt in het buitenland vertelt Menno Visser tijdens een gastcollege voor studenten Commerciële Economie. En hoe je duurzaam bier brouwt voor een betere toekomst vertelt Ger Straathof aan studenten International Business and Languages.

Maurice de Vré

Voor updates over het process van de international innovation week (IIW). Like ons op Facebook: http://www.facebook.com/IIW15

2015-05-18 14:58:52