Goud voor bestuurskundestudent Sanne van Dijke

Sanne van Dijke, tweedejaarsstudent Bestuurskunde in Den Bosch, heeft goud gewonnen bij de European Open in Cluj (Roemenië). De judoka won in de finale van de Franse Valeriane Fichot.

Binnen een minuut lag de Française op haar rug en won de Avansstudent met Ippon. Ze won de titel in de klasse tot 70 kilogram schijnbaar eenvoudig door ook haar drie andere partijen voortijdig te beslissen.

Van Dijke speelt officieel nog bij de junioren maar mag vanwege goede resultaten meestrijden bij de senioren. Deze eerste Worldcup bij de senioren behaalde ze meteen de gouden plak. Lees meer over haar dromen van de Olympische Spelen in Punt Magazine.

Rens

Als voormalig judoka en vierdejaars bsk-student kan ik maar 1 ding zeggen: topprestatie!

2015-06-01 21:47:41