Martin Naafs wint verkiezingen AMR-studenten

Martin Naafs, derdejaarsstudent Bedrijfskunde MER in Breda, heeft de tussentijdse verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) gewonnen. Met 134 stemmen wint Naafs de verkiezing voor de student-geleding.

Op een tweede plek eindigt de student van de Juridische Hogeschool Lia Pogosian met 63 stemmen. Naafs neemt direct zitting in de AMR vanwege een openstaande vacature. Ook Pogosian zal als aspirant-lid plaatsnemen in de raad vanwege een studentlid dat binnenkort afstudeert.

Onvoldoende persoonlijk contact
Martin Naafs vindt dat er goed geluisterd moet worden naar studenten. ‘Persoonlijk contact is essentieel, maar is er op dit moment onvoldoende’, vertelt hij eerder tegen Punt. ‘Daar wil ik verandering in brengen door in gesprek te gaan met studenten, verenigingen, commissies en andere partijen voor en door studenten. De betrokkenheid van de studenten staat daarbij centraal. Betrokkenheid bij het onderwijs, bij het beleid en tussen studenten onderling.’

De overige verkozen studenten komen op de wachtlijst te staan.

Henk

Gefeliciteerd Martin en Lia, veel succes! Wat is dat toch met die verkiezingen: 360 uitgebrachte stemmen op 28.755 studenten is een (virtuele) opkomst van 1,25%. De rest vindt medezeggenschap van studenten niet belangrijk?

2015-10-22 14:00:59