SV Virgo krijgt sleutel nieuwe soos

sleuteloverdracht-max
Eindelijk is het zover. Na lang wachten, mocht maandag, Cis de Ridder, voorzitter van studentenvereniging Virgo, dan eindelijk de sleutel van de nieuwe soos in ontvangst nemen.

Begin juli 2014 kreeg Virgo te horen dat ze hun oude soos aan de Lovensdijkstraat moesten verlaten. De soos paste niet binnen de nieuwe plannen van Avans. Na lang zoeken is de BRESS de bestemming voor de nieuwe soos geworden. Afgelopen maandag vond de sleuteloverdracht plaats en de ruimte is nu officieel in handen van het bestuur van Virgo. Jan van Dijk, bestuursvoorzitter van BRESS, was aanwezig om de sleutel te overhandigen.

BRESS
Het bestuur van de grootste studentenvereniging van Breda is heel blij met de locatie van BRESS. Er waren drie andere opties voor een nieuwe soos. Deze waren alle drie in de binnenstad. ‘We wilden graag dichtbij Avans blijven’, vertelt Cis. ‘De andere drie mogelijkheden waren dichter bij het centrum en financieel niet haalbaar’. Na 36 jaar aan Lovensdijkstraat te hebben gezeten, gaat de studentenvereniging verder bij BRESS. ‘We mogen trots zijn op onze nieuwe soos en op alles wat we met elkaar bereikt hebben’, zegt Julia van Hoof, secretaris Virgo.

Verbouwing
Nu het bestuur van Virgo eindelijk de sleutel heeft, hebben zij een maand de tijd om alles te verbouwen en er hun eigen plek van te maken. De nieuwe soos bevat een feestzaal, opslagruimte en een vergaderruimte. In de kerstvakantie zal er flink geklust worden, zodat over een maand de officiële opening plaats kan vinden.

Officiële opening
De officiële opening van de soos vindt plaats op 23 januari vanaf 16.00 uur. Er wordt ongeveer honderd man verwacht.