Avans Innovatieprijs: dit zijn de 5 genomineerden

Jaarlijks reikt Avans een aantal prijzen uit aan innovatieve initiatieven binnen de hogeschool. De vijf genomineerden voor de Innovatieprijs 2016 zijn bekend.

Student in de lead
Vorig jaar won de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda nog een Open Ticket met hun Student Development Program, dit jaar dingen ze mee naar de hoofdprijs met een onderwijsprogramma gericht op de ondernemende student: Student in de lead. Binnen dat programma nemen studenten zelf verantwoordelijkheid voor hun ontwikkeling en werken ze met cases direct uit het bedrijfsleven.

Building Bridges
Het maatschappelijke debat polariseert steeds meer. De hardste schreeuwers lijken het meest gehoord te worden. In deze tijden van radicalisering komt de Academie voor Veiligheid en Bestuur met Building Bridges. Dat is een initiatief met als doel deelnemers, waaronder studenten, vanuit een ander perspectief te laten kijken naar en nadenken over ogenschijnlijk tegengestelde belangen of kwesties.

MOOC over biobased economy
MOOC’s, online colleges, gaan de komende jaren steeds meer terrein winnen binnen het hoger onderwijs zo verwachten experts. Het Centre Of Expertise Biobased Economy van Avans is een van de pioneers op dit gebied binnen het hbo. Voor het tweede jaar op rij hebben studenten, docenten en geïnteresseerden zich ingeschreven voor de gratis MOOC over biobased economy in de regio.

Houd je grote feedbek
Feedback is een van de meest gebruikte instrumenten om aan te zetten tot ontwikkeling, leren en verandering. De Academie voor HRM en Bedrijfskunde in Den Bosch komt met Houd je grote feedbek! Zij hebben een methode ontwikkeld om optimaal rendement te halen uit een gesprek. De methode is een alternatief voor feedback. Uit onderzoek blijkt dat met deze methode het gesprek meer consistent is en dat beide partijen betrokken zijn in het gesprek.

Krijg energie van studenten
Excellente studenten een goed beeld geven van realistische bedrijfssituaties, dat beoogt de Academie voor Marketing en International Business in Den Bosch met Krijg energie van studenten! Binnen die onderwijsvorm is het is aan studenten van verschillende opleidingen om een oplossing te bedenken voor vragen uit het bedrijfsleven. Docenten springen alleen bij met kennis als daar echt om gevraagd wordt. De bedoeling is dat studenten vanuit hun eigen vakgebied een bijdrage leveren aan een gezamenlijk einderesultaat.

Onderwijsdag
De vijf genomineerden voor de Avans Innovatieprijs maken kans op een bedrag van 2.500 euro. Daarnaast maken ze kans op de Publieksprijs ook ter waarde van 2.500 euro. De prijzen worden op 14 april uitgereikt tijdens de Onderwijsdag in Breda. Vorig jaar ging het Ondernemerslab van de Academie voor Marketing en Business Management in Breda met beide prijzen aan de haal.